ساخت 22 یادمان شهید گمنام در سمنان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان از وجود 22 بنای یادمان شهدای گمنام در حال ساخت در این استان خبر داد و گفت: این یادمان‌ها تا پایان امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.

ساخت 22 یادمان شهید گمنام در سمنان

سرهنگ حسن سلامی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان متولی مستقیم شهدای گمنام در کشور نام برد و اظهار کرد: از ابتدای سال 97 به‌طور رسمی مسئولیت شهدای گمنام به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واگذار شده است.

وی با بیان اینکه همه درخواست‌های تدفین شهدای گمنام در نقاط مختلف و خاص از طریق ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها قابل پیگیری است افزود: به دنبال واگذاری این مسئولیت، از ابتدای سال جاری کلیه امور مربوط به جانمایی، تشییع و تدفین شهدای گمنام توسط کمیته‌ای زیرنظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: تاکنون پیکرهای 149 شهید گمنام در 46 مکان به خاک سپرده شدند و ساخت 46 یادمان شهدای گمنام انجام شده و یا در حال انجام است.

سرهنگ سلامی از وجود 10 بنای یادمان شهدای گمنام در دانشگاه‌های استان سمنان خبر داد و افزود: 29 یادمان شهدای گمنام در اماکن و فضاهای عمومی استان و تعداد هفت یادمان شهدای گمنام نیز در پادگان‌ها و اماکن مربوط به نیروهای مسلح استان وجود دارند.

وی از تکمیل و افتتاح 24 بنای یادمان شهدای گمنام در این استان خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر 22 یادمان شهدای گمنام نیز در سطح استان با همکاری و مشارکت دستگاه‌های دولتی و نهادهای استان در دست احداث است که بنا داریم تا پایان امسال این 22 بنای باقی‌مانده تکمیل شوند

سلامی همچنین گفت:اولویت این بنیاد در واگذاری اجازه تدفین پیکر شهدای گمنام شهرهای فاقد شهدای گمنام و اماکن تفریحی دارای متقاضی است و بهره‌مندی این اماکن از پیکرهای نورانی شهدای گمنام نقش مهمی در توجه به آنها دارد.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها