۵روش ساده اما مهم برای داشتن زندگی بهتر

۵روش ساده اما مهم برای داشتن زندگی بهتر

در زندگی مهم است که ما هر از گاهی توقف کنیم و از چیزهای کوچک لذت ببریم و از هر روز زندگی، بیشترین بهره را ببریم. اما از کجا شروع می کنید؟ در اینجا پنج روش معرفی می شود که با امتحان کردن آنها می توانید استفاده بیشتری از زندگی ببرید.

۱. زمان را بسازید
برای بسیاری از ما، برنامه شلوغ و زندگی کاری، سر راه بیشترین بهره از زندگی را بردن قرار می گیرد. ما خودمان را متقاعد می کنیم و می گوییم که یک ساعت برای تماس با یک دوست و یا گذراندن یک بعدازظهر تعطیل در بیرون از منزل را نداریم. پس مهم است که شما برای این چیزهای به ظاهر اضافی، برنامه ریزی کنید و زمان بگذارید!

چیزهای ساده مثل قرار دادن یک بعدازظهر در هفته تا همه وسایل الکترونیکی را خاموش کنید و با یک دوست به گفتگو بنشینید و یا برنامه چیدن برای یک سفر کوتاه به جایی جدید، چیزهایی هستند که می توانند زندگی شما را پرمعناتر کنند. حذف عوامل حواس پرتی و تمرکز روی یک کار می تواند مدیریت بهتر زمان را تضمین کند و شما متوجه خواهید شد که گشتن در اینستاگرام به مدت یک ساعت و یا دراز کشیدن روی مبل و تماشا کردن تکرار برنامه های قدیمی تلویزیون یک استفاده غیرمفید از زمان شماست.

۲. اهداف بزرگ در نظر بگیر
هدف گذاری برای به چالش کشیدن ماست و اگر می خواهیم بیشترین بهره را از زندگی ببریم، زمان آن رسیده که اهداف بزرگ در سر بپرورانیم. هدف، چیزی است که به زندگی روزانه شما انگیزه می بخشد چرا که احتمالاً به تمرین یا یادگیری منظم برای دستیابی به هدف خواهید داشت.

شما تا آنجا که می خواهید، می توانید در مورد این اهداف صحبت کنید و یا محتاطانه عمل کنید اما بیشتر مردم به این نکته رسیده اند که با گفتن اهدافشان به خانواده و یا دوستانی که آنها را تشویق و پشتیبانی می کنند، می توانند به اهدافشان دست پیدا کنند. از کجا می دانید، شاید آنها نیز در این راه به شما ملحق شوند!

۳. از خودتان مراقبت کنید
اگر شما از ذهن و بدنتان مراقبت کنید و مطمئن شوید که اینها مانع شما نمی شوند، زندگی بهتری خواهید داشت. یکی از راه های عالی برای مراقبت از خودتان، انتخاب غذاهای سالم تر است. وقتی مطمئن باشید که حس خوبی دارید، به شما انرژی می دهد و شما را برای امتحان کردن چیزهای جدید تشویق می کند. با تغییرات کوچک در سبک زندگی سالم تر، شروع کنید.

این تصمیم می تواند شامل تلاش برای نوشیدن شش تا هشت لیوان مایعات در هر روز، خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و همچنین ۱۰ هزار گام پیاده روی، البته مطالعات اخیر مقدار نزدیک به ۱۵ هزار گام را پیشنهاد می دهند، باشد.

۴. یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

حتماً لازم نیست که این سرگرمی یک کار جدید باشد. اگر شما زمانی علاقه مند به نواختن یک آلت موسیقی بوده اید اما مدتی آن را تمرین نکرده اید، چرا دوباره به سمت آن نمی روید؟ یا مثلاً اگر زمانی یک دونده خوب بوده‌اید اما برای زمان زیادی، تمرین نکرده اید.

انتخاب کردن کاری که، زمانی از آن لذت می برده اید یک روش عالی برای معرفی کمی سرگرمی به زندگی شما و روش خوبی برای بهبود سلامت فیزیکی و ذهنی شماست.

۵. "تغییر معنا دادن" چیزها را امتحان کنید
یعنی از خودتان بپرسید: "آیا این مشکلی است که من یک سال دیگر هم درباره آن نگران خواهم بود؟ یا یک ماه دیگر؟ یا یک هفته دیگر؟" و تا جایی پیش بروید که متوجه شوید که مشکل، واقعاً چقدر جدی و یا جزئی است.

این یک تکنیک عالی برای قرار دادن چیزها در منظر دید شما و یک روش عالی برای این است که پیش از اینکه دوباره به زندگی کردن به طور کامل برگردید، به خودتان اجازه یک لحظه تأمل را بدهید! به شما اجازه می دهد که به موقعیت به نحو کاملاً متفاوتی نگاه کنید و یک روش جدید برای برخورد با آن را پیدا کنید.

اگر امروز تنها یه چیز را می خواهید، نکاتی که در بالا آمده است را امتحان کنید و تلاش کنید تا بهترین زندگی را بسازید.

منبع: زوم لایف

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها