رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش:

۶۵ هزار مدرسه کشور بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز دارند

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۰۷ هزار واحد آموزشی داریم که ۶۵ هزار مدرسه دارای بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز دارند و مابقی زیر ۱۲۰ دانش‌آموز دارند.

۶۵ هزار مدرسه کشور بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز دارند

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰۷ هزار واحد آموزشی داریم که ۶۵ هزار مدرسه دارای بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز دارند و مابقی زیر ۱۲۰ دانش‌آموز دارند.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین ارتباط را با مردم دارد ضمن اینکه زیرساخت توسعه منابع انسانی را فراهم می کند و مهمترین عامل بسط عدالت آموزشی است.

چهاربند اضافه کرد: دانش‌آموزان در مدرسه زندگی اجتماعی را تجربه می‌کنند و برای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی آماده می‌شوند.

وی افزود: مدارس باید سازوکارها را در قالب استانداردها، تجهیزات، نیروی انسانی و امکاناتی که با محیط بیرونی تعامل سازنده داشته باشند، به کار بگیرند که اینها تحت مدیریت مدرسه فعالیت می کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی‌، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ادامه داد: اگر ما چنین مدرسه‌ای داشته باشیم آن موقع می‌توانیم جامعه صالح را شکل دهیم به عبارت دیگر جامعه صالح را نمی‌توانیم منهای مدارس صالح درنظر بگیریم.

منبع: فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها