کلینیک فوق‌تخصصی کلیوی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

دبیر مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کرمانشاه گفت: کلینیک فوق تخصصی کلیوی با ظرفیت ۶۰ تخت در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

کلینیک فوق‌تخصصی کلیوی در کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

بابک معیریان در نشست خبری که عصر امروز در بنیاد شهید استان برگزار شد اظهار داشت: قرارداد کلینیک فوق تخصصی کلیه از یکم تیرماه منعقد می‌شود و امید داریم در هفته دولت راه‌اندازی شود.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی این کلینیک هفت میلیارد تومان تجهیزات وارد استان می‌شود و بیش از 50 نفر اشتغالزایی دارد.

معیریان با بیان اینکه این کلینیک استان‌های همدان، کردستان، ایلام و لرستان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد افزود: تخت‌های دیالیز استان 12 مورد است اما در این کلینیک 60 تخت ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست اصلی این مؤسسه در مرکز تدوین و به استان‌ها ابلاغ می‌شود عنوان کرد: مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان دارای استخر، سونا، جکوزی، هیدروتراپی و فیزیوتراپی در کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب است.

معیریان با بیان اینکه سالن‌های ورزشی شامل تیراندازی، تنیس روی میز، بدنسازی، ورزش‌های رزمی و زورخانه در این مؤسسه وجود دارد گفت: بیشتر فعالیت‌ها در رابطه با خانواده شهدا و ایثارگران و برای این افراد رایگان است اما به عموم مردم نیز خدمات ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سه کانون فرهنگی آموزشی در سه شهرستان کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و گیلان‌غرب فعالیت می‌کنند افزود: در این کانون‌ها آموزش زبان انگلیسی، کامپیوتر، خیاطی، گلدوزی و هنرهای دستی ارائه می‌شود و روزانه بین 800 تا 1000 ارباب رجوع دارد.

دبیر مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار کرمانشاه گفت: در سال گذشته بیش از 1500 نفر از خانواده شهدا و ایثارگران از مناطق عملیاتی غرب کشور شامل جوانرود، پاوه، نویود، بازی‌دراز و سرپل‌ذهاب بازدید کردند.

معیریان با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز فیزیوتراپی در اسلام‌آباد غرب سبب خدمت‌رسانی به شهرستان‌های دالاهو، قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب می‌شود بیان کرد: در این مرکز به زلزله‌زدگان نیز به صورت رایگان خدمت‌رسانی می‌شود و با شروع فعالیت آن در سه ماه آخر سال 1700 نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک مرکز فیزیوتراپی در یکی از شهرستانهای کنگاور یا صحنه گفت: بودجه 35 میلیون تومانی برای این طرح تخصیص اعتبار گرفته شده است و تجهیزات در حال تهیه است.

معیریان با اشاره به اینکه 350 جانباز بیش از 70 درصد در استان حضور دارند گفت: در استخر میلاد این مؤسسه به جای کلر در اوزون استفاده می‌شود زیرا گندزدایی اوزون 99 برابر بیشتر از کلر است.
منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها