آغاز عملیات ساخت موزه دفاع مقدس خراسان شمالی همزمان با سوم خرداد

​مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عملیات ساخت موزه دفاع مقدس در بجنورد آغاز خواهد شد.

آغاز عملیات ساخت موزه دفاع مقدس خراسان شمالی همزمان با سوم خرداد

احیاء امیری در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار در منطقه دو برابر بجنورد ایجاد می شود که در مرحله اول همزمان با سوم خرداد ساخت و ساز آن در بیش از ۵۰۰۰ متر مربع زمین با بتن ریزی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود فاز اول این مجموعه در سال ۹۸ به بهره برداری برسد، گفت: باغ موزه دفاع مقدس شامل کتابخانه تخصصی، سه سالن نمایش ثابت و سیار و سالن آمفی تئاتر بوده که به منظور احداث این مجموعه ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام آمادگی استاندار، مقرر است ۶۰ میلیارد ریال از اعتبار ساخت این باغ موزه از سوی استان و ۲۰ میلیارد ریال آن نیز از منابع مادی بنیاد حفظ آثار تامین شود.

وی با اشاره به رشادت و دلاوری های رزمندگان اسلام در عملیات الی بیت المقدس به منظور آزادسازی خرمشهر، گفت: از خراسان شمالی حدود ۸۰ رزمنده در این عملیات حضور داشتند که ۵۱ نفر به مقام والای شهادت نائل شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه به مناسبت آزادسازی خرمشهر ۱۰۰۰ عنوان برنامه در سطح استان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: گلباران مزار شهدا، تجمع بزرگ بسیجیان، نشست روحانیون ایثارگر با نماینده ولی فقیه در استان، شب شعر خاطره، گلباران مزار شهدا از برنامه های محوری آزاد سازی خرمشهر است.

وی با اشاره به اجرای تئاتر «دیگر کسی به سرهنگ نامه نمی نویسد» به مدت یک هفته در پارک آفرینش مرکز استان، عنوان کرد: پنج شنبه ساعت ۱۶ در سه نقطه شهر بجنورد شامل میدان کارگر، شهید و میدان خرمشهر رزم نوایی گروهی را شاهد خواهیم بود.


منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها