جاده میل 78 به فراه افغانستان تکمیل می‌شود

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: یکی ازپروژه‌های مهمی که اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی پیگیر تکمیل و اتمام آن است و نقش مهمی در بهبود اقتصاد استان دارد، پروژه احداث محور میل 78 به فراه افغانستان است.

جاده میل 78 به فراه افغانستان تکمیل می‌شود
مهدی جعفری با بیان اینکه از 120 کیلومتر این مسیر 60 کیلومترآن آسفالت شده است، گفت: بعد از گذشت پنج سال توقف این پروژه به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم، سال گذشته عملیات اجرایی 60 کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شد که 10 میلیارد تومان اعتبار این پروژه فرامرزی نیز صددر صد تزریق شد.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: سال قبل حدود 25 کیلومتر زیرسازی محور قلعه کاه به سمت فراه افغانستان از قطعه محور دوم انجام شدو به زودی مناقصه 15 کیلومتر دیگر آن نیز برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: بهسازی و احداث 60 کیلومتر باقی مانده از این محور که تاثیربسزایی در اقتصاد استان دارد درصورتی که به سرانجام برسد طول مسیر ترانزیت کالا به کشور افغانستان و آسیای میانه حدود 400 کیلومتر کاهش می یابد.

جعفری ادامه داد: این محور شرایط بسیار سختی دارد و برای تردد در همین 60 کیلومتر رانندگان باید 5 تا 6 ساعت در مسیر باشند که امسال هم بهسازی و احداث 30 کیلومتر از مسیر در دستور کار اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی قرارگرفت.

وی یادآورشد: این محور 10 میلیارد تومان طی امسال اعتبار دارد که براساس مناقصه‌ای که برگزار شد 25 میلیارد تومان فقط هزینه زیرسازی این محور فرامرزی استان است.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها