۲۰ هزار پرس افطاری ساده در کرمان توزیع می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از طرح توزیع افطاری ساده همراه با استفاده با اقلام ایرانی در ایام ماه مبارک رمضان در کرمان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار پرس افطاری ساده در این ایام در کرمان توزیع می‌شود.

۲۰ هزار پرس افطاری ساده در کرمان توزیع می‌شود

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان با بیان اینکه در ماه رمضان با صبر و شکیبایی بندگی خدا را پیشه کنید اظهارداشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه برای ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح ضیافت الهی است بیان کرد: طرح آرامش بهاری نیز امسال در بیش از 72 بقعه و با حضور 120 روحانی بومی و غیربومی در استان کرمان برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه برگزاری و اقامه نماز جماعت در سه نوبت صبح و ظهر و مغرب همراه با تفسیر قرآن و بیان احکام الهی یکی از برنامه‌های طرح ضیافت الهی است افزود: برگزاری محافل انس با قرآن با اجرای ترتیل‌خوانی و قرائت قرآن در بیش از 60 بقعه متبرکه و امامزادگان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز دهم ماه مبارک رمضان که روز وفات حضرت خدیجه(س) است برنامه‌های ویژه‌ای در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برگزار می‌شود گفت: بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران نیز در برگزاری مراسم وفات حضرت خدیجه(س) همکاری دارند.

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی یکی دیگر از برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال را برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: برنامه محوری اوقاف در امامزاده محمد(ع) کرمان در روز پانزده خرداد برگزار و بعد از آن هم ضیافت افطاری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مراسم ویژه شب‌های قدر نیز در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌شود که این مراسم با برنامه‌های مختلف فرهنگی مذهبی و احیای شب قدر همراه است بیان کرد: طرح توزیع افطاری ساده همراه با استفاده با اقلام ایرانی نیز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در شهر کرمان حدود 20 هزار پرس افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود عنوان کرد: وقف برای توسعه فرهنگ قرآن و وقف برای فعالیت فرهنگی و اطعام روزه‌داران در ماه مبارک رمضان توصیه می‌شود و امروزه یکی از نیازها و اولویت‌های استان کرمان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی خیمه‌های معرفت نیز در این ایام در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان انجام می‌شود گفت: این خیمه‌ها به‌ویژه در شب‌های قدر بسیار موثر هستند که مشاوره خانواده و جوانان نیز در آنها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدرضا فاطمی با اشاره به اینکه جشن ولادت کریم اهل بیت(ع) با عنوان جشن "کریم آل طاها امام حسن مجتبی(ع)" همراه با سفره‌های کریمانه افطاری نیز در بقاع متبرکه برگزار می‌شود افزود: برپایی نماز عید سعید فطر نیز با هماهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در برخی شهرستان‌ها در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 80 روحانی اعزامی از قم در ایام ماه مبارک رمضان در استان کرمان فعالیت تبلیغی دینی انجام می‌دهند گفت: در 20 بقعه شاخص استان در ایام ماه مبارک رمضان آئین جمع‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.


منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها