عینک هوشمند اپل تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به بازار نخواهد آمد

در تابستان گذشته یکی از مدیران سایت خبری Loup Ventures گفته بود عینک هوشمند اپل تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

عینک هوشمند اپل تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱ به بازار نخواهد آمد

این سایت خبری پیش‌بینی کرده بود فروش این گجت پوشیدنی، بازار آیفون را هم تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. حالا جین مانستر که بازار محصولات تکنولوژی را برای بنیاد سرمایه‌گذاری پایپر جافری رصد می‌کند گفته این گجت پوشیدنی یک سال دیرتر از پیش‌بینی قبلی به بازار خواهد آمد. در گزارشی که اخیرا منتشر شده، اون با تصحیح پیش‌بینی قبلی خود گفت به نظر می‌رسد عینک اپل در سال ۲۰۲۱ در دسترس علاقمندان گجت‌های پوشیدنی قرار بگیرد.

پیش‌بینی‌ها تا چندی پیش از عرضه‌ی عینک واقعیت افزوده اپل تا سال ۲۰۲۰ خبر می‌داد. اما حالا گفته می‌شود که نزدیک‌ترین زمان ممکن برای این گجت پوشیدنی زمستان ۲۰۲۱ خواهد بود.
آقای مانستر در این گزارش گفت پس از جلسات متعدد با متخصصین حوزه واقعیت افزوده به این نتیجه رسیده است برای عرضه‌ی ابزاری مانند آنچه که اپل می‌خواهد از عینک واقعیت افزوده به تصویر کشیده و به بازار عرضه کند، هنوز چند سالی وقت لازم است. این گفته‌ها را می‌توان اساسا تاییدی بر حرف‌های مدیر عامل اپل دانست. تیم کوک در پاییز گذشته گفته بود که فناوری ساخت عینک واقعیت افزوده هنوز به بلوغ لازم برای عرضه به بازار نرسیده است. اپل پیش‌بینی می‌کند همان‌طور که توانست در اولین سال عرضه‌ی ساعت هوشمندش، ۱۰ میلیون دستگاه از این دیوایس جذاب را بفروشد، بتواند بازاری با حداقل فروش همین تعداد عینک هوشمند را تجربه کند.

طبق پیش‌بینی بنیاد اقتصادی Venture Capital، عینک هوشمند اپل قیمیتی در حدود ۱۳۰۰ دلار خواهد داشت. این بنیاد طبق همین پیش‌بینی گفته اپل با عرضه‌ی این عینک درآمدی نزدیک به سیزده میلیارد دلار در ۱۲ ماه اول عرضه‌ی آن کسب خواهد کرد. این مبلغ سه درصد به درآمد شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ اضافه خواهد کرد. پیش‌بینی‌ها می‌گویند اپل در سال ۲۰۲۳ با عرضه‌ی گجت‌هایی مانند اپل واچ، ایرپاد و عینک واقعیت افزوده، ۷۰ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کند که نسبت به درآمد ۱۲ میلیارد دلاری کنونی جهشی چشم‌گیر محسوب می‌شود.

گفته می‌شود دلیل اصلی تاخیر اپل در ارائه‌ی این عینک هوشمند، نگرانی بابت تجاوز به حریم خصوصی افراد است. اگر به خاطر داشته باشید، ارائه‌ی محدود عینک هوشمند گوگل نشان داد بسیاری از جوامع هنوز برای مواجه شدن با افرادی که یک دوربین را بر روی عینک خود حمل می‌کنند آماده نیستند. البته نباید فراموش کرد که ورود گوشی‌های مجهز به دوربین هم در ابتدا حساسیت‌های زیادی را برانگیخت. ولی امروزه حتی نمی‌توان یک تلفن هوشمند بدون دوربین را متصور شد. بدون شک روزی خواهد رسید که همه‌ی ما به یک عینک واقعیت افزوده احتیاج خواهیم داشت و آن روز اپل یکی از آن‌ها را به ما خواهد فروخت.

منبع: دیجی کالا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها