رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری:

آیین مسلمیه شهرستان ری باید ثبت ملی شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: آیین مسلمیه که همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) با اجرای مراسم سوگواری در ری برگزار می شود، باید ثبت ملی شود.

آیین مسلمیه شهرستان ری باید ثبت ملی شود

حجت الاسلام علی کنگرلو روز یکشنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان ری با محوریت معرفی ری به عنوان مقصد گردشگری 2019 جهان، افزود: بنا به سنت دیرینه جمعی از هیات های عزاداری از سراسر کشور در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل(ع) به مدت سه شب در قالب دسته های عزاداری به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) مشرف شده و مراسم عزاداری برگزار می کنند.
وی در ادامه به انتخاب اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری به عنوان اداره نمونه استانی اشاره کرد و یادآور شد: این اداره در سال 96 بیشترین برنامه های آموزش برای روحانیون، مبلغین، مبلغات و مداحان برگزار کرده و در بخش ساماندهی هیات های مذهبی نیز عملکرد مناسبی داشته است.
وی ادامه داد: اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در سال گذشته یک هزار و 500 هیات مذهبی، 600 مداح، 250 مبلغ و 120 مرکز قرآنی را ساماندهی کرده است.
کنگرلو یادآور شد: هم اکنون 20 روحانی در روستاهای ری مستقر هستند و 50 مبلغ از حوزه های علمیه قم نیز در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف این شهرستان اعزام شده اند.
وی مهمترین فعالیت های مبلغان در ماه مبارک رمضان را برگزاری نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام شرعی، پاسخ به شبهات دینی و برگزاری مسابقات فرهنگی عنوان کرد و افزود: محورهای اساسی سخنرانی های مبلغین و مبلغات در همایش طلایه داران تبلیغ برای روحانیون بیان و تبیین شده است.
دومین جلسه شورای اداری شهرستان ری با محوریت معرفی ری به عنوان مقصد گردشگری 2019 جهان امروز یکشنبه با حضور جمالی پوری فرماندار ویژه شهرستان ری، دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران ، ملکوتی دادستان شهرستان ری و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان ری برگزار شد.

منبع:ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها