آمار عجیب وزارت ورزش و جوانان؛

۴۲ درصد طلاق‌ها بین سنین ۱۵ تا ۲۹ سال است/ ۶۳ درصد معتادان موادمخدر را جوانان تشکیل می‌دهند

گزارش اقدامات و فعالیت های حوزه آسیب های اجتماعی معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان منتشر شد.

۴۲ درصد طلاق‌ها بین سنین ۱۵ تا ۲۹ سال است/ ۶۳ درصد معتادان موادمخدر را جوانان تشکیل می‌دهند

گزارش اقدامات و فعالیت های حوزه آسیب های اجتماعی معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که به بررسی آماری وضعیت حاشیه نشینی، اعتیاد و طلاق جوانان می پردازد را در ادامه می خوانید:

25 تا 30 درصد جوانان حاشیه نشین هستند


براساس گزارشهای ارائه شده از وضعیت سکونت گاه های غیر رسمی در کشور، حاشیه نشینی معادل 11 میلیون نفر از جمعیت کل کشور را شامل می شود و برآورد شده است که 25 درصد تا 30 درصد ( تقریباً معادل 2 میلیون و 600 هزار تا 3 میلیون نفر) از این جمعیت را گروه سنی جوانان تشکیل می دهند.

بنابراین، حدوداً سه میلیون نفر جوانان ساکن در مناطق حاشیه نشین و سکونت گاه های غیر رسمی به دلایل فقر و مشکلات معیشتی، فقدان حمایت اجتماعی، کمبود یا نبود امکانات و فضاهای آموزشی و فرهنگی، نبود امکانات بهداشتی و بیکاری و نبود امنیت شغلی در معرض مخاطرات و آسیب های مختلف همچون آسیب های اجتماعی قرار دارند.

63 درصد معتادان مواد مخدر را جوانان تشکیل می دهند


بررسی وضعیت معتادان دستگیر شده در سال 1394 نشان میدهد در مجموع 158 هزار و 628 نفر معتاد در این سال دستگیر شده اند که از این تعداد، بیش از 100 هزار نفر آن ها متعلق به گروه سنی 34-18 سال هستند. به عبارت دیگر 63 درصد (63%) از کلیه معتادان دستگیر شده را جوانان تشکیل می دهند.


بر اساس آمار سال 95، از 362 هزار و 98 طلاق ثبت شده کل کشور، 152 هزار و 133 طلاق در سنین 15 تا 29 سال صورت گرفته که 42 درصد کل طلاق ها را شامل می شود.

براساس آمار دریافتی از بانک مرکزی در سال 1396 تعداد یک میلیون و 175 هزار و 284 نفر تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند که درصد دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در سال 96 بیش از 91 درصد بوده است.

منبع: صداوسیما

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها