فاز نخست مسجد امام سجاد(ع) شهر دامغان افتتاح شد

فاز نخست بنای جدید مسجد و حسینیه امام سجاد(ع) خیابان توس شهر دامغان در آئینی با حضور امام جمعه این شهرستان و جمعی از مردم و مسئولان به بهره‌‌برداری رسید.

فاز نخست مسجد امام سجاد(ع) شهر دامغان افتتاح شد

فاز نخست مسجد و حسینیه امام سجاد(ع) خیابان توس شهر دامغان با زیربنای 100 متر مربع در سه طبقه با صرف اعتبار 280 میلیون تومان که 100 درصد آن از محل کمک‌های مردمی و خیران تأمین شده است در جوار بنای قدیمی این مسجد بنا شده است که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان افتتاح شد.

مدیر هیئت امناء این پروژه با اشاره به اینکه بنای نخست مسجد امام سجاد(ع) دامغان در سال 1338 بنا شده بوده است و پایگاه بسیج این مسجد و محله با نام شهیدباهنر(ره) و تقدیم 64 شهید والامقام از قدیمی‌ترین پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان است، گفت: طرح توسعه این مسجد از سال 90 آغاز شده و در ادامه طرح 130 مترمربع بنای قدیمی این مسجد و 90 متر مربع آشپزخانه و تأسیسات نیز با کمک‌های مردمی به فاز نخست اضافه می‌شود.

امام جمعه دامغان در مراسم افتتاح این مسجد با تبریک ماه میهمانی خدا و تأکید بر بهره‌گیری از فضائل و برکات این ماه، اظهار داشت: ساخت مسجد و کمک به آبادانی خانه‌های خدا بر روی زمین از بافضیلت‌ترین اعمال است آنچنان که نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرماید: کسی که مسجدی بنا کند، خداوند بیتی بزرگتر از آن در بهشت به او عطا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در تشریح برکات و فضائل ماه مبارک رمضان، به ویژه اهتمام به نماز و تلاوت قرآن، خاطر نشان کرد: یکایک دقایق به ویژه سحرهای نورانی آن را غنیمت شماریم که نافله آن ثواب 70 نافله در ماه‌های دیگر را دارد، رمضان ماهی است که حتی انفاس و خواب مؤمنان نیز در این ماه تسبیح حضرت حق و عبادت است.

وی با بیان اینکه درجات هر فرد در بهشت براساس میزان تلاوت و توجه به قرآن سنجیده می شود، اضافه کرد: قران کریم قاموس زندگی انسان است، بکوشیم فرزندان و خانواده خود را با قرآن مأنوس سازیم و معارف و مفاهیم انسان‌ساز آن را زندگی خود جریان بخشیم.

گفتنی است امام جمعه دامغان در این آئین ضمن مشارکت 10 میلیون ریالی جهت پیشرفت طرح توسعه مسجد و حسینیه امام سجاد(ع) با تقدیم هدیه‌ای به حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی تبار از اقامه سه وعده نماز توسط ایشان در این مسجد قدردانی کرد.
منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها