کلاهبرداری چند سلبریتی از مردم

سلبریتی‌ها این روزها به بهانه‌های مختلف به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌پردازند، اما کسی از سرنوشت و مقدار پول جمع‌آوری شده خبری ندارد.

کلاهبرداری چند سلبریتی از مردم

خیرین و اقشار مختلف جامعه با اعتماد به سلبریتی‌ها کمک‌های خود را با نیت رسیدن این کمک‌ها به دست نیازمند اصلی آن، به حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

این شیوه جمع آوری کمک به اسم نیازمندان در بین برخی سلبریتی‌ها در فضای مجازی باب شده است و حالا تعدادی از آن‌ها اقدام به افشاگری علیه یکدیگر کرده‌اند.

سلبریتی های برای جمع آوری کمک مردمی باید مجوز داشته باشند

سرهنگ کاظمی رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در گفتگویی در رابطه با اینکه چه نهاد و سازمانی به موضوع جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان توسط چهره‌های معروف رسیدگی می‌کند، گفت: اگر شکایتی از این افراد به دست پلیس فتا برسد، حتما به آن رسیدگی می‌شود.

وی افزود: تعدادی از چهره‌های معروفی که اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی می‌کنند تمام پول جمع آوری شده را به دست نیازمندان می رسانند و تعدادی هم این کار را انجام نمی‌دهند و ما نمی‌توانیم تشخیص دهیم که کدام یک از این افراد دارای مجوز هستند.

مسدودسازی حساب 4 سلبریتی

سرهنگ کاظمی گفت: در یک مورد یک بازیکن فوتبال اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی کرد، اما شماره حسابی هم که اعلام کرده بود متعلق به خودش نبود و پلیس فتا این فرد را احضار و حسابش را مسدود کرد.

وی ادامه داد: اینکه پلیس فتا بیاید و اسم تمام بازیگران و وزرشکارانی که کمک‌های مردمی را جمع می‌کنند را جستجو کند و بعد از نهادهای حمایتی هم استعلام بگیرد که آیا این کمک‌ها به نیازمندان پرداخت شده است یا خیر، کار زمان بری است که در نهایت این کار هیچ شاکی هم ندارد و این نهادهای حمایتی هستند که باید اعلام کنند که کدام چهره معروف دارای مجوز است.

هیچکس از کمیته امداد مجوز نگرفته است

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران با تاکید بر اینکه تا به حال هیچ خبرنگار، بازیگر و ورزشکاری با کمیته امداد برای جمع آوری کمک‌های مردمی هماهنگ نشده است، گفت: این افراد هیچ نمایندگی از ما ندارند.

وی افزود: برای هر مسئولیتی نهادی معرفی شده و بهتر است هر نهاد وظایف خودش را انجام دهد.

ولیئی با بیان اینکه این افراد مشهور می‌توانند در ستادهای نیکوکاری کمیته امداد فعالیت قانونی داشته باشند، گفت: در صورتی که این افراد در ستادهای نیکوکاری فعالیت کنند، اقدامات آن‌ها رصد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اقدامات بعضی از هنرمندان را باعث سلب اعتماد مردم نسبت به جامعه هنرمندان دانست و گفت: اگر فعالیت این افراد در چهارچوب اصولی و قانونی طی شود، اعتماد مردم نیز نسبت به این قشر لطمه نمی‌بیند.

اظهارات یکی از همین سلبریتی ها این روزها سبب شده تا مردم اعتماد خود را نیز به چهره های شاخص از دست دهند و رهبران افکار عمومی هر روز ضعیف و ضعیفتر شوند.

منبع: الف

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • شهین
    0

    انان که غنی ترند محتاج ترند

  • کاربر ناشناس
    0

    مردم هر کدام به نیازمندان طایفه خودشان کمک کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها