زندگینامه هلن کلر منتشر شد

«دنیای بزرگ هلن» زندگی‌نامه هلن کلر نوشته دورین راپاپورت با ترجمه شهاب‌الدین عباسی از سوی نشر نخستین منتشر شد.

زندگینامه هلن کلر منتشر شد

«دنیای بزرگ هلن» نوشته دورین راپاپورت و تصویرگری مت تاوارس سرگذشت تاثیرگذار دختری را تعریف می کند که در ۹ ماهگی بینایی و شنوایی‌اش را از دست می دهد و به دنیایی تاریک و خاموش پناه می‌برد. اما دیری نمی‌گذرد که به کمک معلمی دلسوز که خود ضعف بینایی دارد بر دشواری‌های طاقت‌فرسای زندگی‌اش غلبه می‌کند و به چهره‌ای پیشرو و جهانی بدل می‌شود و ده‌ها کتاب و مقاله و چندین فیلم سینمایی و مستند از زندگی او ساخته می‌شود. هلن کلر با نیروی اراده، امید و اندیشه، خلوت تاریک و کوچک خود را به دنیایی بزرگ تبدیل کرد و نشان داد چه توانایی‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

دورین راپاپورت کتاب‌های جایزه گرفته بسیاری برای کودکان و نوجوانان نوشته است مانند «کشتی آزادی» و «این مدرسه سفید نیست» که هر دو را کرتیس جیمز تصویرگری کرده و کتاب «سخن بزرگ مارتین: زندگی دکتر مارتین لوترکینگ» با تصویرگری برایان کالیئر که چندین جایزه معتبر ازجمله جایزه تصویرگری کالدکت را دریافت کرده است. راپورت علاقه زیادی به زندگی‌نامه‌نویسی دارد و درباره زندگی آبراهام لینکلن و جان اف کندی هم کتاب‌هایی برای نوجوانان منتشر کرده است.

«دنیای بزرگ هلن» یکی از کتاب های مجموعه «من و مشاهیر جهان» است. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «پسری که عاشق ریاضی بود: داستان زندگی ریاضی‌دان نابغه پل اردوش»، «آلفرد نوبل: بنیانگذار جایزه صلح نوبل»، ‌ «ستاره‌ها: سرگذشت گالیله» «دنیای بزرگ هلن کلر: زندگی هلن کلر»، ‌ «راشل: سرگذشت طبیعت‌گرای مشهور راشل کارسون» و «اعجوبه دنیای الکتریک: داستان زندگی نیکلا تسلا» اشاره کرد.

انتشارات نخستین، کتاب «دنیای بزرگ هلن» را در قالب ۴۰ صفحه مصور رنگی با شمارگان هزار و ۵۰۰ نسخه و قیمت ۶ هزار تومان راهی بازار کتاب کرده است.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها