هشدار به خانواده‌ها؛ مراقب استفاده کودکان از فیلترشکن‌ها باشید

یک کارشناس ارشد بهداشت روان با اشاره به ازدیاد استفاده از فیلترشکن‌ها در خانواده‌ها و دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به انواع فیلترشکن‌ها، نسبت به بلوغ زودرس کودکان هشدار داد.

هشدار به خانواده‌ها؛ مراقب استفاده کودکان از فیلترشکن‌ها باشید

امیرمحمد ، با بیان اینکه کودکان و نوجوانان نسبت به سایر کاربران فضای مجازی آسیب‌پذیرترند، گفت:‌ کودکان به دلیل بی‌تجربگی و کنجکاوی بیشتر از بزرگسالان تحت تاثیر فضای اینترنت قرار می‌گیرند و امکان استفاده آنها از سایت‌هایی با محتوای نادرست و غیر اخلاقی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در دنیای کنونی استفاد از اینترنت و کامپیوتر امری اجتناب ناپذیر است اظهار کرد: در حال حاضر تکنولوژی با سرعت بالایی جای خود را در زندگی ما باز کرده، این در حالی است که نبود مدیریت صحیح برای استفاده از این فضا می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به افراد جامعه و به ویژه کودکان وارد کند.

این کارشناس ارشد سلامت روان با اشاره به فیلتر اخیر شبکه تلگرام در کشور و افزایش استفاده کابران از فیلترشکن برای استفاده از این فضا تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیشتری از اعضای جامعه برای دسترسی به شبکه تلگرام از فیلتر شکن استفاده می ‌کنند این در حالی است که نبود توجه و مراقبت والدین ممکن است باعث شود تا کودکانی که از تلفن همراه و یا تبلت والدینشان استفاده می‌کنند با استفاده از فیلتر شکن‌ها به محتواهایی دسترسی پیدا کنند که برای آنها آسیب‌زاست.

صفرانداقی با تاکید بر اینکه حتی در کشورهای توسعه یافته نیز برای دسترسی کودکان به برخی محتواهای فضای مجازی قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد، تاکید کرد: در شرایط کنونی خانواده‌ها باید هر چه بیشتر نسبت به دسترسی کودکانشان به این فضاها نظارت داشته باشند چرا که کودکان سواد رسانه‌ای کافی ندارند.

وی در عین حال اظهار کرد: فیتلر کردن شبکه‌های اجتماعی بدون در نظر گرفتن جایگزین‌های مقبول و مورد تایید کاربران نه تنها به سلامت روان اعضای جامعه کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است با سوق دادن آنها به سمت استفاده از فیلترشکن‌ها آنها را در معرض محتواهای منفی و غیر اخلاقی قرار دهد.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها