مسابقات ورزشی عجیبی که در دنیا برگزار می‌شود

آیا از ورزش‌های عادی خسته شده اید و به دنبال یک ورزش جذاب‌ و غیرمعمول‌تر می‌گردید؟ نظرتان در مورد اتو کردن در ارتفاع ۵۰۰۰ متری دریا یا بیرون کشیدن حدود ۵۷۰ کرم از زمین در زمان مشخص چیست؟

مسابقات ورزشی عجیبی که در دنیا برگزار می‌شود

آیا از ورزش‌های عادی خسته شده اید و به دنبال یک ورزش جذاب‌ و غیرمعمول‌تر می‌گردید؟ نظرتان در مورد اتو کردن در ارتفاع ۵۰۰۰ متری دریا یا بیرون کشیدن حدود ۵۷۰ کرم از زمین در زمان مشخص چیست؟ شاید عجیب به نظر برسد، اما هر سال صد‌ها نفر از سراسر جهان برای رقابت و لذت بردن از این ورزش‌ها در مسابقات قهرمانی جهان جمع می‌شوند. در این مطلب تعدادی از این رویداد‌های ورزشی عجیب را مشاهده می‌کنید که تصورات شما را از ورزش را به چالش می‌کشد.

پنیر غلتانی

هر سال یک پنیر گرد ۴ کیلویی از بالای تپه کوپر در انگلستان به پایین غلتانده می‌شود و رقابت کنندگان دنبال آن می‌دوند. از آنجا که سرعت پنیر ممکن است به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد، شانس گرفتن آن بسیار کم است؛ بنابراین کسی که زودتر از خط پایان عبور کند، پنیر را می‌برد. اگر تصمیم دارید در این مسابقه شرکت کنید، باید بسیار مراقب باشید، چون سطح ناهموار تپه باعث صدمات جدی می‌شود.

بوکس شطرنج

بوکس شطرنج توسط هنرمند هلندی ایپه رابین (Iepe Rubingh) اختراع شد و در اصل قرار بود یک اجرای هنری باشد نه یک ورزش. امروزه این بازی از ۷ دور، یعنی ۶ دور شطرنج و ۵ دور بوکس تشکیل شده است. رقابت کننده می‌تواند با ناک‌اوت کردن در رینگ یا مات کردن روی میز بازی را ببرد. در واقع این ورزش فرصت خوبی برای آزمودن توانایی جسمی و ذهنی است.

فوتبال حبابی

فوتبال حبابی نه تنها برای بازیکنان بلکه برای تماشاچیان هم سرگرم کننده است. بازیکنان در حباب بادی قرار می‌گیرند که بالاتنه و سرشان را می‌پوشاند. این بازی اولین بار در سال ۲۰۱۱ در نروژ اختراع شد. مسابقه بین دو تیم با حداکثر ۵ بازیکن برگزار می‌شود. طبق قوانین بازی، هر تیم باید در تمام طول بازی حداقل یک زن در میدان داشته باشد.

حمل همسر

ورزش حمل همسر در فنلاند متولد شد. رقابت کنندگان مرد در حالی که همسرانشان را بر پشت خود حمل می‌کنند با هم مسابقه می‌دهند و از موانع عبور می‌کنند. این ورزش براساس یک افسانه قرن نوزدهمی به نام رونکاینن دزد است. در این داستان رونکانین و گروهش غذا و زنان روستا‌های همسایه را دزدیده، روی دوششان می‌گذاشتند و فرار می‌کردند. مسابقات جهانی حمل همسر هر سال در فنلاند برگزار می‌شود.

گوسفند شماری

مسابقات گوسفندشماری در سال‌های اخیر در استرالیا محبوب شده است. برعکس تمرین ذهنی شمرده گوسفندان برای به خواب رفتن، این ورزش نیاز به توجه زیاد و چشمان تیزبین دارد. حدود ۴۰۰ گوسفند از یک آغل رها می‌شوند و از مقابل ۱۰ شرکت کننده عبور می‌کنند که سعی می‌کنند آن‌ها را به دقت بشمارند. کسی که تعداد دقیق گوسفندان را پیدا کند برنده رقابت است.

دوست دارید در این رقابت‌ها شرکت کنید؟ آیا ورزش دیگری می‌شناسید که به اندازه این‌ها عجیب باشد؟

منبع:برترین ها

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها