فرماندار جدید شهرستان چاراویماق منصوب شد+سوابق

طی حکمی صابر تقویمی به عنوان فرماندار شهرستان چاراویماق منصوب شد.

فرماندار جدید شهرستان چاراویماق منصوب شد+سوابق

طی حکمی صابر تقویمی به عنوان فرماندار شهرستان چاراویماق منصوب شد که مراسم تودیع ومعارفه فرماندار چار اویماق با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم شهرستان‌های چاراویماق و هشترود و جمعی از مسئولان برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات رحیم بلال‌زاده در مدت تصدی فرمانداری چاراویماق تقدیر و صابر تقویمی به عنوان فرماندار جدید شهرستان چاراویماق معرفی شد که تقویمی ‌بخشدار گوگان، سکانداری فرمانداری های ورزقان و هریس را در کارنامه اجرایی خود دارد.

شهرستان چاراویماق با 35 هزار جمعیت در 180 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و‌ از سمت شمال با شهرستان هشترود، از سمت شرق با شهرستان میانه، از سمت غرب با استان آذربایجان غربی و شهرستان مراغه و از سمت جنوب با استان‌های آذربایجان غربی و زنجان هم‌مرز است.

طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان چاراویماق دارای دو بخش به نام‌های مرکزی شامل دهستان‌های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب‌غربی، ورقه و قوری‌چای شرقی و شادیان شامل دهستان‌های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌شرقی یک نقطه شهری به نام قره‌آغاج و 248 آبادی می‌باشد.

اهالی‌ چاراویماق‌ نیز به‌ کشاورزی‌، باغداری‌، کار در معدن‌، زنبورداری‌، مرغداری‌ و دامداری‌ اشتغال‌ دارند. از صنایع‌دستی‌ آن‌ فرش‌ با طرح‌ گل‌ ابریشم‌ که‌ صادر می‌شود، قالیچه‌های‌ بادوام‌ (برای‌ مصارف‌ محلی‌)، جاجیم‌ و گلیم‌ است. محصولات‌ عمده چاراویماق‌، گندم‌ و جو، بنشن‌، علوفه‌، تره‌بار و محصولات‌ باغی‌ است‌ . فراورده‌های‌ لبنی‌، عسل‌، گندم‌، بنشن‌، چغندرقند، دانه‌های‌ روغنی‌، انواع‌ صیفی‌، پوست‌، فرش‌ و خاک‌ صنعتی‌ کائولن‌ از صادرات‌ آنجاست. با توجه به اختصاص سهم بالای اراضی زراعی استان به این شهرستان و پتانسیل مناسب برای تولید حبوبات، غلات به ویژه گندم دیم، برخورداری از 15 معدن فعال با استخراج 9 نوع ماده معدنی و داشتن وضعیت انحصاری در استخراج برخی مواد معدنی از جمله گچ، تالک و خاک چینی کائولن، نمک آبی بسیار مرغوب و سنگ منگنز، محوریت سرمایه‌گذاری در این شهرستان به ترتیب بر پایه کشاورزی، معدن و بالاخص صنایع فرآوری معدنی است.
منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها