رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام:

عامل فروش فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به فروش فیلم‌های مستهجن می‌کرد،خبر داد.

عامل فروش فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی دستگیر شد

سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام بیان کرد: در پی گزارش واصله به این پلیس مبنی بر اینکه وب‌سایتی با آدرس مشخص اقدام به فروش و توزیع فیلم‌های مستهجن می‌کند، موضوع برای شناسایی عامل یا عاملان در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی اظهارکرد: با هماهنگی مقام قضایی و با انجام اقدامات فنی و تخصصی مأموران این پلیس موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: متهم پس از مواجهه با مستندات محکم و غیرقابل انکار پلیس به بزه ارتکابی خود اعتراف و عنوان کرد که‌ از طریق درگاه وابسته به یکی از بانک‌ها اقدام به فروش فیلم‌های مستهجن در فضای مجازی می‌کرده و انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه با اشاره به قانون جرایم رایانه‌ای اضافه کرد: بر‌اساس ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده، محتویات مستهجن را منتشر و توزیع کند، به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ جمالی افزود: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irr بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها