یک پزشک عنوان کرد

عقیم‌سازی رایگان همچنان در کشور انجام می‌شود/ رویکرد مراکز بهداشت همسو با سیاستهای جمعیتی نیست

یک پزشک عنوان کرد: عقیم‌سازی زنان و مردان بدون دلایل پزشکی و کاملاً براساس دستورات کنترل جمعیتی به صورت رایگان در کشور انجام می‌شود.

عقیم‌سازی رایگان همچنان در کشور انجام می‌شود/ رویکرد مراکز بهداشت همسو با سیاستهای جمعیتی نیست

زینبی پزشک شاغل در یکی از خانه‌های بهداشت کشور در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده که با موضوع جمعیت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: آن چیزی که در خانه‌های بهداشت کشور پیگیری می‌شود کاملاً برخلاف سیاست‌های ابلاغی جمعیت در 6 سال گذشته است.

وی افزود: در محلی که در آن کار می‌کنم انواع اقلام ممانعت از بارداری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و مدام این اقلام شارژ می‌شود و کلیه تسهیلات هم رایگان است.

وی اضافه کرد: این اقلام نه تنها به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد بلکه آنها را نسبت به استفاده ترغیب می‌کنند و حتی بنده بارها شاهد بودم که سیل تحقیر و سرزنش نسبت به زنانی که بارداری سوم خود را تجربه می‌کنند از سوی پرسنل شبکه بهداشت انجام می‌شود.

این پزشک با بیان اینکه از 6 سال پیش که بحران جمعیت مطرح شده است، رویکرد مراکز بهداشتی تغییر نکرده است، گفت: هیچگونه آموزش یا کارگاه آموزشی برای کارمندان خانه‌های بهداشت کشور برای اعلام این تغیر سیاست برگزار نشده است.

وی تصریح کرد: عقیم‌سازی زنان و مردان بدون دلایل پزشکی و کاملاً براساس دستورات کنترل جمعیتی به صورت رایگان در کشور انجام می‌شود.

زینبی خاطرنشان کرد: به تعداد بانوانی که برای عقیم‌سازی ارجاع داده می‌شوند به ماماها کارانه تشویقی داده می‌شود و یا به تعداد افرادی که برای سقط به دکتری سفارش داده می‌شود پورسانت می‌گیرند.

این پزشک با اشاره به کتابچه‌هایی که حین ازدواج به زوج‌های جوان داده می‌شود، گفت: در این کتابچه‌ها تاکید فراوان بر این است که سن فرزندآوری بین 18 تا 35 سال است درحالیکه این صحبت‌ها هیچگونه پشتوانه علمی ندارد.

وی با بیان اینکه در تغییر سیاست وزارت بهداشت تنها عنوان‌ها تغییر کرده‌اند، عنوان کرد: تمام دفاتر تنظیم خانواده همان دفترها هستند در حالیکه عنوان کنونی آن بهداشت مادران است اما تمام بودجه با همان رویکرد و سیاست کنترل جمعیتی هزینه می‌شود.

منبع:فارس

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها