رتبه عجیب ایران در نشاط اجتماعی در دنیا/ افزایش خشونت خانگی و سالمندآزاری

 کمیسر اخلاق فدراسیون مددکاران اجتماعی آسیا - اقیانوسیه گفت: از لحاظ شاخص نشاط اجتماعی، ایران در میان ۱۵۷ کشور دنیا رتبه ۱۰۸ را دارد.

رتبه عجیب ایران در نشاط اجتماعی در دنیا/ افزایش خشونت خانگی و سالمندآزاری

سیدحسن موسوی‌چلک اظهار کرد: دو هزار عنوان مجرمانه در ایران وجود دارد؛ در حالی‌که میانگین این شاخص در دنیا ۶۰ تا ۹۰ عنوان است. متأسفانه با داشتن ۸۰‌ میلیون جمعیت در کشور، مطابق آمار مسئولان قضائی ۱۵‌ میلیون‌ و ۲۰۰ ‌هزار پرونده قضائی در کشور وجود دارد. این در حالی است که کشور هندوستان با داشتن بیش از یک‌ میلیارد جمعیت، تعداد یک‌میلیون‌ و ۲۰۰ ‌هزار پرونده قضائی دارد.

او افزود: مطابق آمارهای وزیر دادگستری در تیرماه سال ۹۶، ورودی زندان‌های کشور ۴۵۹‌ هزار‌ و ۶۶۶ نفر است؛ یعنی ۵۲ نفر به ازای هر یک ساعت. درحالی‌که در سال ۵۸ این میزان ۱۰ نفر به ازای هر ساعت بود.

او تصریح کرد: وجود تعداد بالای پرونده‌های قضائی، افزایش طلاق (به‌ ازای هر ۳٫۵ ازدواج یک طلاق)، افزایش خشونت خانگی، سالمندآزاری (یکی از سه مؤلفه مداخلات در حوزه مددکاری اجتماعی) و مسائلی از این دست نشانه ضعف اخلاق در جامعه است.

کمیسر اخلاق فدراسیون مددکاران اجتماعی آسیا - اقیانوسیه همچنین گفت: مطابق آمار وزیر بهداشت به ‌ازای هر چهار نفر در کشور یک نفر دارای اختلال روانی است و شش‌ میلیون افسرده در کشور وجود دارد.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: مطابق آمارها چهار‌میلیون‌و ۴۰۰ ‌هزار معتاد در کشور وجود دارد که دو‌میلیون‌و ۸۰۰ ‌هزار نفر از آنها معتاد دائمی هستند.

موسوی‌چلک تصریح کرد: براساس سرشماری رسمی کشور در سال ۹۵ بیش از سه‌ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که این آمار در سال ۹۰ دو‌میلیون‌و ۵۵۳ ‌هزار نفر، در سال ۸۹ یک‌میلیون‌و ۶۶۶‌ هزار نفر و در سال ۷۵ کمتر از یک‌میلیون‌و ۲۰۰‌ هزار نفر بود و این به آن معناست که در یک بازه زمانی ۲۰‌ساله جمعیت زنان سرپرست خانوار دو برابر شده است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در ادامه گفت: با جزیره‌ای‌کردن اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و دیگر آسیب‌های اجتماعی هیچ‌گاه نمی‌توان مدیریت صحیحی بر حوزه اجتماعی داشت؛ درحالی‌که باید همه اینها را به صورت یک پازل واقعی نگاه کنیم.

کمیسر اخلاق فدراسیون مددکاران اجتماعی آسیا - اقیانوسیه با اشاره به اینکه دین ما دین نشاط و شادابی است، گفت: از لحاظ شاخص نشاط اجتماعی، ایران در میان ۱۵۷ کشور دنیا رتبه ۱۰۸ را دارد.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها