همدانی‌ها با قارچ سمی مسموم نشده‌اند

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان اعلام کرد: خوشبختانه تا کنون گزارشی مبنی بر مسمومیت مردم استان همدان با قارچ سمی و خودرو نشده است.

همدانی‌ها با قارچ سمی مسموم نشده‌اند

عباس اولیاسمیع در پاسخ به این پرسش که «چرا در همدان هیچ‌گونه مسمومیتی با مصرف قارچ سمی اعلام نشده است؟»، اظهار کرد: معتقدم همدانی‌ها در مصرف مواد خوراکی محتاط‌تر عمل می‌کنند البته آنها شناخت نسبی نسبت به گیاهان دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته هم آماری در زمینه مسمومیت مردم از طریق مصرف قارچ‌های سمی نداشتیم، اظهار کرد: قارچ گیاهی خوراکی است که برخی از انواع آن سمی بوده و مصرف چند لقمه از آن، کلیه، کبد یا حتی مغز را از کار می‌اندازد.

اولیاسمیع به مردم توصیه کرد: برای جلوگیری از مسموم شدن با قارچ‌ها از چیدن، خریدن و مصرف قارچ‌هایی که در طبیعت روییده، پرهیز کنید و بهتر است از قارچ‌های خوراکی تولید شده در کارخانه‌های معتبر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه معمولا قارچ‌هایی که در کوه و کنار سنگ می‌رویند، خوراکی بوده و قارچ‌هایی که در جنگل و کنار درختان رشد می‌کنند سمی هستند، افزود: البته این فقط طبق شنیده‌ها است و هر کسی نمی‌تواند سمی بودن یا نبودن قارچ را تشخیص دهد و به افراد خبره نیازمند است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان در پایان با بیان اینکه الزاما با این دیدگاه که گیاه مضر نیست، به گیاهان نگاه نکنیم، تأکید کرد: برخی از گیاهان دارای مضرات فراوانی بوده و حتی سمی که در آن وجود دارد، می‌تواند باعث مرگ شود.


منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها