کتاب "ستاره سهیل" به مناسبت سوم خرداد در شیراز رونمایی می‌شود

مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان فارس از رونمایی کتاب «ستاره سهیل» به مناسبت سوم خرداد خبر داد و گفت: این کتاب به خاطرات و زندگی شهید محمد اسلامی‌نسب پرداخته است.

کتاب "ستاره سهیل" به مناسبت سوم خرداد در شیراز رونمایی می‌شود

مهدی پوریزدان‌پرست با اشاره به ویژه برنامه‌های سوم خردادماه اظهار داشت: به مناسبت سوم خرداد کتاب «ستاره سهیل» که به زندگی و خاطرات شهید اسلامی نسب می‌پردازد، رونمایی می‌شود.

وی گفت: این کتاب به قلم مجید ایزدی نگاشته شده و مراسم رونمایی آن در شب خاطره که 4 خردادماه با کمک مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت استان فارس برگزار می‌شود، انجام می‌گیرد.

مسئول ادبیات پایداری حوزه هنری استان فارس با اشاره به دیگر کتاب‌های در دست چاپ حوزه هنری استان فارس عنوان کرد: کتاب‌هایی با موضوع علما، بزرگان انقلاب اسلامی و شهدای استان فارس در دست اقدام است که با اتمام هر کدام مراسم رونمایی از آنها انجام می‌شود.

شهید محمد اسلامی‌نسب در پایان زمستان 1333 در روستای لایزنگان از توابع شهرستان داراب در خانواده مذهبی متولد شد و در 3سه سالگی از نعمت پدر محروم می‌شود. شهید در اوایل انقلاب اسلامی در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضور فعالی داشت و در روز ورود امام خمینی به کشور با چندین نفر از جوانان حزب الهی راهی تهران و موفق به دیدار امام شد.

وی در زمان آشوب ضد انقلاب در کردستان به اتفاق هشتاد نفر برای مقابله با گروهک‌های منافق و معا ند راهی کردستان می‌شود. بعد از بازگشت از کردستان مدتی در خدمت شهید بزرگوار آیت‌الله دستغیب بود و پس از از چندی در مسئولیت حفاظت اطلاعات دادگاه انقلاب اسلامی انجام وظیفه کرد.

با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه و در سال 64 از ناحیه چشم مصدوم شد. در عملیات والفجر 8 در حالی که فرماندهی گردان امام رضا را بر عهده داشت، شمیایی شد. این شهید بزرگوار علاقه فراوانی به ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت زهرا(س) داشت و به سردار زهرایی معروف است. سرانجام در عملیات کربلای4 با رمز « یا فاطمه زهرا» به شهادت رسید.


منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها