برزگر: جریان‌ها و گروه‌ها از تصمیمات تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ‌گفت: ‌همه جریان‌ها باید یکصدا نظر واحدی درباره برنامه هسته‌ای داشته باشند کما اینکه تصمیمات دستگاه دیپلماسی بر اساس نظر کلیت نظام اخذ می‌شود.

برزگر: جریان‌ها و گروه‌ها از تصمیمات تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند

شهروز برزگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی از یک قاعده تبعیت می‌کنند لذا لازم است همه جریان‌ها و گروه‌ها از تصمیمات دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده حمایت کنند. باید همه درباره برنامه هسته‌ای و اقدامات متقابل یک صدا داشته باشیم و آن را به دنیا نشان دهیم.

وی در عین حال اظهار کرد: البته همزمان با امضای برجام نیز برخی جریان‌ها مخالف سرسخت مذاکره با آمریکا بودند که این روزها نیز از آنها اقداماتی همچون آتش زدن پرچم آمریکا را می‌بینیم. این نشان می‌دهد که این گروه‌ها انتقادات تندی نسبت به مذاکره با غرب و آمریکایی‌ها برای مذاکره در خصوص برجام دارند. این شرایط در یک طرف قضیه قرار دارد، طرف دیگر آن است که همه باید در موضوع سیاست خارجی ید واحد باشیم، بدانیم مواضع و اقدامات دستگاه دیپلماسی بر اساس خواسته کلیت نظام انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین درباره آینده برجام نیز گفت: آینده برجام بستگی به طرف‌های اروپایی دارد، اینکه آیا آنها می‌خواهند به برجام عمل کنند یا اینکه تنها پایبندی‌شان در حد حرف و گفتار است، آنها باید در عمل نشان دهند که می‌خواهند به برجام پایبند باشند.

به گفته برزگر، گشایش‌های سیاسی بانکی، خرید نفت و تسهیلات در روابط سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات عملی اروپایی‌ها در پایبندی به برجام است. اگر این اتفاق رخ ندهد دیگر ماندن ایران در برجام تاثیری ندارد. باید بر اساس قانون اقدام متقابل رفتار کرد و ایران به زمان قبل از برجام بر گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها