اروپایی‌ها در برجام نوکری آمریکا را دنبال می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاستهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران است گفت: اروپایی‌ها در برجام نوکری آمریکا را دنبال می‌کنند.

اروپایی‌ها در برجام نوکری آمریکا را دنبال می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز ظهر در بیان خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی‌(ع) با توصیه روزه‌داران به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی اظهار‌ داشت: امام علی‌(ع) فرمود تقوای الهی پیشه کرده و اعمال خود را اصلاح کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از زمان‌هایی که بهترین وقت برای اصلاح عمل بوده ماه مبارک رمضان است گفت: انسان باید در این ماه اعمال خود را مرور کند و به فکر اصلاح عمل خود باشد.

امام جمعه کرمان در ادامه بحث هفته‌های گذشته پیرامون بازتاب گناهان بر انسان و اجتماع افزود: گناه و معصیت باعث می‌شود که دعاهای ما مورد اجابت واقع نشود و دعا و نیایش نقش بسیار مهمی در زندگی انسان دارد چراکه گاهی اوقات است که دست ما به‌طور کلی از چاره کوتاه می‌شود و آنجا است که تنها راه پیش روی ما دعا کردن بوده و اینگونه نیست که دعا به درد ما نخورد.

وی با بیان اینکه استجابت دعا در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و پیامبر در این مورد در خطبه‌ای گفته است که در ماه مبارک رمضان اعمال مقبول شده و دعاها مستجاب است خاطر‌نشان کرد: پس خدا را با نیت طاهر بخوانید و بدانید خداوند به شما بسیار نزدیک است و انسان باید موانع اجابت دعا و اینکه در دعا چه چیزهایی از خدا بخواهد را بداند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه بعضی‌ها معنی دعا را خوب نفهمیدند و معنی دعا این نیست که علل طبیعی را در دعاکردن نادیده بگیریم گفت: یکی از اشکالاتی که مطرح می‌شود همین است که دعا به این مفهوم نیست که عوامل طبیعی را نادیده بگیریم بلکه از خدایی که خودش آفریننده عوامل طبیعی است کمک بخواهیم.

وی با بیان اینکه مواهب الهی بر اساس لیاقت و استعدادها به انسان داده می‌شود و انسان برای به دست آوردن مواهب الهی باید خودش بخواهد افزود: در پیشگاه خداوند مقام‌هایی است که انسان برای رسیدن به آنها باید این مقام‌ها را از خداوند بخواهد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی از بهترین جاهایی که باید زانو زده و پای درس بنشینیم، کنار درس معصومین‌(س) است تصریح کرد: شخصی خدمت امام علی‌(ع) رسید و پرسید هر چه دعا می‌کنم مستجاب نمی‌شود، حضرت فرمود شما درونتان به موضوع اصلی توجهی ندارد و در درون شما پیمان‌هایی با خدا است که به آنها عمل نمی‌کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان بیان کرد: شما خدا را می‌شناسید اما حقیقت با هیاهو فرق دارد و باید حق خدا را ادا کرد، کسی که خدا را قبول داشته باشد به دستورات الهی عمل می‌کند و روح و روانش در خدمت خداوند است و فقط در زبان خدا خدا نمی‌کند.

وی افزود: عمل به اخلاق و رفتار پیامبر‌(ص) نیز در اجابت دعاها موثر است و اخلاق پیامبر‌(ص) این است که با مردم خوب رفتار کنیم و هر چه از سنت پیامبر فاصله بگیریم در اجابت دعاها موثر است.

علیدادی سلیمانی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت شخصیت ملاصدرا به‌عنوان یک عالم برجسته اسلامی گفت: یکی از ابتکارات مهم ملاصدرا آن است که روشی را در موضوع فلسفه پیش گرفت که بعد از آن عالمان دنباله‌رو راه این عالم اسلامی شدند.

وی همچنین با تسلیت وفات حضرت ابوطالب عموی پیامبر‌(ص) از آن حضرت به‌عنوان پشتوانه بزرگ اسلام یاد کرد و افزود: حضرت ابوطالب که دورد خدا بر او باد در تاریخ اسلام شخصیت برجسته‌ای است و در صحنه‌های مختلف به اسلام و پیامبر اسلام کمک کرد و همیشه همراه با پیامبر‌(ص) بود.

امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با تبریک فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد‌ماه اظهار‌داشت: فتح خرمشهر یکی از حوادث تاریخی و ماندگار در تاریخ کشور است و حقیقت این است که خرمشهر دو بار قبل نیز به اشغال در آمده بود که در هر دو مورد برای آزادی آن امتیازاتی به دشمن دادیم اما این بار نه تنها امتیازی ندادیم بلکه روند جنگ هم به نفع کشور تغییر شد.

وی با اشاره به جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در فلسطین اشغالی گفت: حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است و ما هم به لحاظ دینی و هم انسانی موظفیم از مردم مظلوم فلسطین و سایر ملتهای مظلوم در دنیا دفاع کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه دشمن مثلث شومی تشکیل داده و هر روز خون روی خون می‌ریزد و کودک‌کشی را در دستور کار خود قرار داده است افزود: تصمیمی که 20 سال قبل گرفتند اما عملیاتی نشد امروز به وسیله رئیس‌حمهور کم عقل آمریکا عملیاتی شد و سفارت آمریکا به قدس منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه خیانت حکام کشورهای عربی کاملا مشهود است و امروز علنی هم‌پیمان اسرائیل شدند تصریح کرد: 60 نفر از مردم بی‌گناه فلسطین را برای اعتراض مردمی انتقال سفارت آمریکا که از کودکان هم در بین آنها بود به خاک و خون کشاندند و دنیا سکوت کرده است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه سکوت مجامع بین‌المللی جای تعجب دارد و در حالی که ادعای آنها دفاع از مردم مظلوم است گفت: حاضر نشدند این حرکت جنایتکارانه را محکوم کنند در حالیکه آنچه که در اسرائیل در حال اتفاق است کاملا معلوم است.

وی با اشاره به اینکه در برجام نیز همینگونه است و کشورهای اروپایی مردود بوده و آنها هم نوکران آمریکا هستند افزود: جبهه واقعی مقاومت و طرفداران آن باید توجه داشته باشند که بعضی‌ها مدعیان دروغین دفاع از جبهه مقاومت هستند.
منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها