رمضان ماه فتح و پیروزی مسلمانان بر جبهه کفر است

امام جمعه سنندج با اشاره جایگاه ماه رمضان در بین مسلمانان، این ماه را ماه فتح و پیروزی مسلمانان بر جبهه کفر عنوان کرد.

رمضان ماه فتح و پیروزی مسلمانان بر جبهه کفر است

ماموستا عبدالرحمن خدایی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، از ماه رمضان به عنوان بهترین فرصت برای توبه و پاک‌ شدن از گناهان نام برد و اظهار کرد: ماه رمضان، ماه برکت است و تمام درهای رحمت خداوند متعال بر روی مسلمانان باز می‌شود و بستری برای عبادت و آمرزش گناهان مسلمانان باشد.

امام جمعه سنندج با اشاره جایگاه ماه رمضان در بین مسلمانان، این ماه را ماه فتح و پیروزی مسلمانان بر جبهه کفر عنوان کرد و افزود: رمضان ماه پیروزی مسلمان بر کفر است که نمونه‌هایی آن را در جنگ‌های مختلف در صدر اسلام شاهد بودیم.

وی با اشاره به جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: صدام در ماه رمضان با تجهیزات روز شهرها و روستاها را بمباران و تعداد زیادی را به شهادت رساند مژده این ماه برای این شهدا بهشت برین و برای صدام تباهی بود.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهیم که دشمنان مسلمانان شکست بخورند و به عبرتی برای تاریخ تبدیل شوند.

ماموستا خدایی با بیان اینکه ماه رمضان ماه صیام و قیام است، گفت: یعنی باید در روزها روزه و در شب زنده‌داری و عبادت بکنیم و این از دستورات خداوند تبارک و تعالی است.

وی با تاکید براینکه باید با روزه داری احترام ماه رمضان را نگهداریم، اذعان کرد: کسانی که بنا به هر دلیلی قادر به روزه‌داری نیستند، باید با حفظ حرمت این ماه از خوردن و آشامیدن در انظار عمومی خودداری کنند.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ای مومنان و ایمان دار روزه‌داری در ماه رمضان به شما واجب شده همانگونه که قبل از شما بر امت‌های دیگر واجب شده بود.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: ماه رمضان بسیار با عظمت است چرا که قرآن به عنوان آخرین کتاب آسمانی و اساس و پایه دنیا و قیامت در این ماه نازل شده است.
منبع: فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها