عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: برجام هنوز یک سند ملی برای کشور ما است

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه بی‌انصافی است معتقد باشیم که برجام هیچ نفعی برای ایران نداشت، گفت: هنوز برجام یک سند ملی برای کشور ما است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: برجام هنوز یک سند ملی برای کشور ما است

محمد کاظمی در خصوص اینکه برجام برای منافع ایران دستاوردی داشته یا خیر گفت: اگر برجام نبود، ترامپ با این موضع خصمانه‌ای که نسبت به ایران دارد، هم قطعنامه‌های شورای امنیت را بر روی میز داشت و هم آمادگی روانی دنیا برای حمله نظامی به ایران؛ چراکه ما را متهم می کردند که ما سلاح هسته‌ای داریم. در واقع همه دنیا را همراه خود داشت.

وی افزود: قطعا اگر برجام نبود امروز دنیا و کشورهای اروپایی به جای اینکه کنار ایران باشند کنار ترامپ بودند. بی‌انصافی است که معتقد باشیم برجام هیچ نفعی برای ایران نداشت. حداقل اینکه خروج آمریکا از برجام حقانیت ما را در صحنه گیتی ثابت کرد. این خروج مظلومیت ما را در صحنه جهانی به اثبات رساند. در واقع کشورهای اروپایی به جای اینکه کنار ترامپ باشند در کنار ما ایستادند.

نماینده مردم ملایر اضافه کرد: مگر آنها متحد آمریکا نبودند. معتقدم اساسی‌ترین نتیجه برجام این بود که دنیا موضع ما را متوجه شد. متوجه شد ما برخلاف کشور آمریکا که مدعی حقوق بشر و اداره دنیا است، به تعهدات خودمان پایبندیم و این برای ما دستاورد بسیار خوبی است.

کاظمی با بیان اینکه هنوز هم برجام یک سند ملی برای کشور ما است، تصریح کرد: فقط یک کشور از این توافقنامه خارج شده ولی مابقی کشورها حضور دارند. باید در خصوص برجام منصفانه برخورد کنیم. نه با موضع افراط گرایانه و غرض‌ورزانه.

وی در خصوص ادامه حضور ایران در برجام تاکید کرد: مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور ما معتقدند که اگر اروپا تضمین لازم را بدهد ما می توانیم به برجام ادامه دهیم. معتقدم اگر راهی برای ادامه برجام با کشورهای اروپایی، روسیه و چین پیدا کنیم به منافع ملی ما نزدیک‌تر است.

کاظمی در خصوص برخی موضع‌گیری‌های افراطی درباره خروج آمریکا از برجام در داخل و خارج کشور گفت: ما همیشه افراط و تفریط را در مواضع سیاسی گروه ها و جریانات سیاسی داشتیم. این موضوعی است که قابل انکار هم نیست و از سویی هم کاری با آن نمیشود کرد.

منبع:ایسنا

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    شما با این نقشه که توافق اگه انجام شود همه تحریما برداشته میشود ،رأی مردم را جذب کردید، دیگه چی میگید،اصل فراموش کردید،فقط فرعیات رو شعار میدهید ،ما که منکر منافع جزئی نیستیم، اما شما با این کارتان رأی مردم را ضایع کردید

  • ناشناس
    0

    با شرایط اقتصادی فاجعه باری که برجام بجای گشایش اقتصادی برای کشور و مردم باخود به ارمغان آورد بهتر است این توافقنامه ی نحس را که به تخالف نامه خفت آفرین مبدل گردید در کوزه گذاشت تا آب غسلینش را صاحبانش نوش جان کنند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها