دیدار وزیر صنعت ايران با نخست وزیر و وزیر اقتصاد قزاقستان

مقامات جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان راه های توسعه همکاری ها را بررسی کردند.

دیدار وزیر صنعت ايران با نخست وزیر و وزیر اقتصاد قزاقستان

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران که به قزاقستان سفر کرده است، در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصاد (آستانه فروم) با بخیت جان ساگینتایف نخست وزیر قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار، محمد شریعتمداری با ارائه گزارشی از بررسی و مراحل تحقیق دو ساله کارشناسان ایرانی برای آماده سازی امضای موافقت نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: امید است از این پس سطح روابط اقتصادی ایران و کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا رشد و توسعه پیدا کند.
وزیر صنعت معدن و تجارت آمادگی متخصصان ایرانی را برای همکاری در صادرات خدمات فنی و مهندسی اعلام کرد و خواستار رسیدگی برای مشکل روادید اتباع ایرانی شد.
نخست وزیر قزاقستان هم با اشاره به سابقه تاریخی و همسایگی ایران خواستار استفاده از ظرفیت های ایران در همکاری های حمل و نقلی، کشاورزی و انرژی شد.
محمد شریعتمداری همچنين در ملاقات با تیمور سلیمان اف، وزیر اقتصاد ملی قزاقستان، امکانات و همکاری های اقتصادی و بانکی دو کشور را بررسی کرد.
وزیر اقتصاد ملی قزاقستان هم با اشاره به امضاء موافقت نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: موقعیت جغرافیایی ایران و عدم دسترسی قزاقستان به آب های آزاد، بهترین و اقتصادی ترین مسیر برای صادرات کالاهای قزاقستان از طریق ایران است.
تیمور سلیمان اف افزود: مطلعیم ایران از سابقه توان علمی و تحقیقاتی فراوانی برخوردار است و دو کشور ایران و قزاقستان می توانند در زمینه فعالیتهای علمی و آموزشی همکاریهای خوبی را در پیش گیرند.
اجلاس بین المللی اقتصاد (آستانه فروم) که از مهمترین رویدادهای اقتصادی است از روز گذشته در پایتخت قزاقستان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد؛ در حاشیه این اجلاس موافقت نامه ترجیحات تجاری ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا توسط معاونان نخست وزیران این اتحادیه و محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به امضاء رسید.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها