چین از نفوذ فزاینده روسیه در سوریه حمایت کرد

'شیه شیایو یوان' فرستاده ویژه چین در امور سوریه می گوید با توجه به تحولاتی که در منطقه رخ داده است چین از نفوذ فزاینده روسیه در سوریه حمایت می کند.

چین از نفوذ فزاینده روسیه در سوریه حمایت کرد

به گزارش تارنمای یی سی چین، فرستاده ویژه چین در امور سوریه با رسانه های گروهی روسیه گفت و گو کرده و گفته است که چین به دنبال ایفای نقش فعالتری در این کشور است.
رسانه های گروهی روسیه نیز گزارش کرده اند که به دلیل حمایت های بی دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی در سوریه، چین تصمیم گرفته است هم نقش فعالتری ایفا کرده و هم پشتیبان روسیه در دمشق باشد.
گزارش ها می افزاید که چین در هفت سال گذشته در درگیری های سوریه نقش فعالی نداشته اما حالا تصمیم گرفته است در امور خاورمیانه و سوریه بازیگر موثرتری باشد.
روزنامه گلوبال تایمز چین در یکی از گزارش های خود آورده است که با نقض برجام از سوی آمریکا و به دلیل بی اعتمادی فزاینده دنیا به این کشور و ضعیف تر شدن آمریکا در خاورمیانه وقت آن رسیده است که چین جای این کشور را در منطقه بگیرد.
چین در روزهای اخیر شماری از مقام های ارشد و فرستاده های خود در امور خاورمیانه و سوریه را به منطقه اعزام کرده و تلاش کرده است تا نقش فعال خود را در منطقه نهادینه کند.
فرستاده ویژه چین گفت که فضای بیشتری در سوریه و منطقه برای همکاری مسکو و پکن وجود دارد دو کشور می کوشند تا در حل و فصل مسایل سوریه همکاری نزدیکتری داشته باشند.
وی گفت که مساله رژیم صلح، برقراری آتش بس و پیشبرد فرایند سیاسی برای پایان دادن به بحران در سوریه از جمله موضوعاتی است که چین و روسیه در خصوص آنها همکاری می کنند.
رسانه های گروهی چین و روسیه گزارش کرده اند که با اظهار نظرهایی از این دست مشخص است که چین، روسیه و ایران با یکدیگر برای مقابله با آمریکا و سیاست های مخرب این کشور در خاورمیانه و سوریه همکاری می کنند.
این گزارش ها تصریح می کند که چین برای پیشبرد برنامه راه ابریشم به یک خاورمیانه با ثبات نیاز دارد و رمز آن این است که در سوریه با روسیه همکاری کند و بتدریج فعالیت بیشتری در خاورمیانه داشته باشد.
منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها