هم ولایتی های صدام حسین در انتخابات مجلس عراق به چه ائتلافی رای دادند؟

کمیسیون انتخابات عراق نتایج اولیه این انتخابات را سه شنبه شب اعلام و مشخص کرد هم ولایتی های صدام حسین در استان صلاح الدین به کدام ائتلاف رای دادند.

هم ولایتی های صدام حسین در انتخابات مجلس عراق به چه ائتلافی رای دادند؟

خبر فوری - محمد افصحی/ تکریت مرکز استان صلاح‌الدین عراق با جمعیتی که حدود 1.473.000 نفر واقع در ۱۴۰ کیلومتری شمال غربی بغداد و بر کرانه رود دجله قرار گرفته است. این درحالی است که شهر سامرا که به مراتب از تکریت بزرگ‌تر است، تا قبل از فروپاشی صدام مرکز استان صلاح‌الدین بود.

روز شنبه چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از صدام حسین معدوم با حضور ائتلاف های گوناگون که با حدود 44 درصد مشارکت مردمی که نسبت به انتخابات قبلی مشارکت مردمی کاهش داشته برگزار شد.

کمیسیون انتخابات عراق که بامداد دوشنبه نتایج اولیه انتخابات پارلمانی در 10 استان این کشور را اعلام کرده بود، بامداد روز سه شنبه نیز، نتایج سایر استان های باقی مانده را اعلام کرده است.

قرار است نتایج نهایی فردا پنچ شنبه توسط کمیسیون انتخابات عراق به صورت رسمی اعلام شود.

سخنگوی کمیسیون انتخابات افزود: در استان صلاح الدین حزب قلعه الجماهیر در رتبه اول قرار دارد و ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری و الوطنیه به ریاست ایاد علاوی در رده های بعدی قرار دارند.

استان صلاح الدين با 769.572 واجد شرایط رای در مجلس عراق 12 نماینده خواهد داشت.

لیست "قلعة الجماهیر الوطنیه" به رهبری احمد عبد الله عبد الجبوري عضو پارلمان کنونی در استان صلاح الدین تلاش کرد که هم ولایتی های صدام حسین را به این لیست سوق دهد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین قاضی
    0

    با سلام . مردم تکریت که طعم ظلم و ستم رو چشیدن مجددا به آغوش آن پناه نمی برند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها