رییس بانک مرکزی ایران تحریم شد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه بانک مرکزی ایران اعمال کرده است.

رییس بانک مرکزی ایران تحریم شد

در بیانیه ای که بر روی وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفت این وزارتخانه تحریم‌های جدیدی را علیه ولی الله سیف، رییس بانک مرکزی ایران اعمال کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی ایران و معاون بخش بین الملل وی را با ادعای حمایت مالی از حزب الله لبنان از طریق سپاه پاسداران مورد تحریم قرار داد.

استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز در فرافکنی‌های خود گفت: آمریکا به ایران اجازه سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی را نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، نام 4 نفر از جمله ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، قرار دارد. گزارش اسپوتنیک می افزاید بانک اسلامی البلاد نیز در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران قرار دارد.

فهرست اسامی‌ای که امروز به فهرست تحریم‌شدگان آمریکا به اتهام ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنبش حزب‌الله لبنان، افزوده شدند:
- ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛
- علی طرزعلی (Ali Tarzali)، معاون بخش بین‌الملل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛
- کریم ارس حبیب (تبعه عراق)، رئیس بانک البلاد؛
- محمد قصیر (تبعه لبنان)؛
- بانک اسلامی البلاد (مستقر در عراق).

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    خب الحمدولله .آمریکا خیلی بیشعور و احمق هست وگرنه کسی که بنفعش کارکرده ودلار را به هفت هزار تومان رسانده ومردم ایران را بدبخت کرده تحریم نمیکرد من نمیدونم چرا استعفا نمیده

  • ناشناس
    0

    آزموده را آزمودن خطا است --- مردم خدا پرست فهیم و شریف و انقلابی ایران اسلامی هم ترفندها و توطئه ها و دسیسه های آمریکای ستم پیشه ی قانون ستیز ضد بشر و اقمار و نوکران خودکامه ی آن را خوب شناخته و هم با یاری خداوند و درایت توان خنثی سازی این ترفندها و توطئه ها و دسیسه ها را دارند و هم عملکرد همه ی مسئوالان رده ی بالای دولت خویش را دقیق می شناسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها