عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرفوری:

اعضای شورای شهر تهران فارغ از نگاه حزبی شهردار تهران را انتخاب کردند/هیچ رانتی در کار نبود

عضو شورای شهر تهران گفت: در انتخاب افشانی به عنوان شهردار تهران هیچگونه رانت و نگاه حزبی مطرح نبود.

اعضای شورای شهر تهران فارغ از نگاه حزبی شهردار تهران را انتخاب کردند/هیچ رانتی در کار نبود

محمدجواد حق‎شناس عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگاراجتماعی سایت خبر فوری در واکنش به اظهارات برخی از چهره‎های اصلاح‎طلب مبنی بر وجود رانت در انتخاب افشانی به عنوان شهردارتهران اظهارکرد: شورای شهرتهران به هر حال نتیجه یک اقدام جبهه‎ای بود و جبهه اصلاح‎طلبان براساس سازوکار که برای انتخابات مجلس، خبرگان و تعیین کرد یک نتیجه موفق به دست آورد از این رو تلاش کرد در انتخابات شوراها و ریاست‎جمهوری نیز این تدبیر را اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان متشکل از احزاب اصلاح‎طلب و اضافه کردن مجموعه‎های جدید به بدنه اصلاح‎طلبان موقعیت خوبی را برای فعالیت این مجموعه فراهم کرد روندی که سبب شد تا در انتخابات شورای پنجم سه حزب اصلاح‎طلب با بیش از 3 نماینده در شورا حضور پیدا کردند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران حزب اتحاد ملت با 4 نفر، اعتماد ملی با 3 نفر و حزب کارگزاران با 2 نماینده حضور داشتند که در این میان 3 نفر هیچ وابستگی حزبی نداشتند علی‎رغم اینکه از چهره‎های شاخص جریان اصلاح‎طلبی بودند.

حق‎شناس با بیان اینکه 12 نماینده طیف‎های مختلف اصلاح‎طلب در شوراهای شهر وجود دارد گفت: این اتفاق سبب شد تا روند جبهه‎ای شدن در شروع کار شورای پنجم رقم خورد واعضای شورا تلاش کردند در این مسیر از بازی‎های حزب دوری کنند تا مسیرکاری آنها با سیاسی‎کاری‎های حزبی درگیر نشود.

وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیمی که اعضای شورای شهر برای دوری از حزبی بودن اتخاذ کردند تلاش شد تا از فراکسیون بندی جلوگیری شود تا اعضای شورا در قالب یک مجموعه واحد با یکدیگر در تلاش باشند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: درارتباط با بحث انتخاب شهردار در شورای شهر در یک برهه فعالیت حزبی در آن پررنگ‎تر شد و از فعالیت جبهه‎ای فاصله گرفت اما در نهایت با میزان رایی که افشانی کسب کرد مشخص شد که اعضای شورا فارغ از نگاه حزبی با 19 رای موافق شهردار تهران را انتخاب کردند که این امر نماد اجماع در میان اصلاح‎طلبان بود از این رو رانتی در انتخاب شهردار تهران از سوی اصلاح‎طلبان صورت نگرفت.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی
    0

    باسلام شورای شهر نه شورای حقه بازها نیامده ازاواخرسال قبل عوارض نوسازی وپسماند ۵تا۷برابر بیشترشده مخصوصابرای واحدهای های تجاری این هم ازگند جدید امسال افزایش ۱۰۰درصدی طرح وترافیک اوضاع افتضاح شهروعدم رسیدگی به اماکن عمومی که جای خود من خودم ازکسانی بودم که ازعملکردشورای گذشته بعنوان یک شهروند راضی نبودم ولی باید اعتراف کنم اصلا این دوره شهرداری و شورای شهر خراب کردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها