نتایج نظرسنجی خبرفوری درباره توافق هسته‌ای در نبود آمریکا را بخوانید

ناامیدی 87درصد به آینده برجام

محمدجواد ظریف امروز گفته مذاکراتش با مقامات اروپایی درباره حفظ برجام «سازنده» بوده، ولی نظرسنجی خبرفوری نشان می‌دهد کاربران فضای مجازی به آینده برجام امیدوار نیستند.

ناامیدی 87درصد به آینده برجام

وزیر خارجه کشورمان از روز شنبه به چین و روسیه سفر کرد تا با مقامات این دو دولت امضاکننده توافق هسته‌ای درباره حفظ این توافق در نبود آمریکا مذاکره کند. با این وجود امروز روس‌ها گفته‌اند حفظ این توافق فقط در سایه امتیازدهی ایران به اروپا ممکن خواهد بود! اظهارنظری که امیدها به آینده برجام را مبهم‌تر از قبل کرده است.

امروز ظریف راهی بروکسل شده تا با مقامات اروپایی درباره برجام در دوره پساخروج گفتگو کند. ظریف در اولین اظهارنظرش، این مذاکرات را سازنده توصیف کرده ولی مردم امید زیادی به آینده این مذاکرات ندارند.

براساس یک نظرسنجی که سایت خبر فوری منتشر کرده، 5/87درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که امیدی به آینده برجام بدون آمریکا ندارند چون به‌نظر آنها قرار نیست اروپا تضمین خاصی به ایران بدهد.

با این وجود 5/12درصد دیگر از بیش از پنج هزار و 600نفر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به آینده توافق امیدوار بوده و تصریح کرده‌اند که امید به حفظ توافق در نبود ترامپ وجود دارد.

امشب بسته پیشنهادی اروپا به ایران به این سوال که توافق هسته‌ای چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد پاسخ خواهد داد. باید دید آیا 5 کشور دیگر طرف قرارداد با ایران در نبود آمریکا استقلال خویش را حفظ کرده و از توافق هسته‌ای دفاع می‌کنند یا مجبور خواهند بود تن به فشارهای آمریکا داده و به نقش خود به‌عنوان یک وابسته سیاسی ادامه دهند.

شما درباره آینده توافق چطور فکر می‌کنید؟ اینجا کامنت بگذارید و بحث کنید.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناصر h
    0

    روزهای قبل از برجام ریس جمهور در پاسخ به سوال چرا مذاکره مستقیم با آمریکا ایشان فرمودند چون آمریکا حکم کدخدا را داره پس چرا مستقیم با کدخدا مذاکره نکنیم اما چند روز گذشته با چرخش کاملا متفاوت فرمودند آمریکا مهم نیست آمریکا حکم موجود مزاحم داره متاسفانه این سواد سیاسی ماست ۵+۱مثل چند تا رفیق هستند که قصد دارند برن گردش مثلا شمال اما هنگام رفتن یکی منصرف میشه و اون دقیقا تنها کسی است که ماشین داره و قرار بوده با ماشین اون برن مسافرت هذا و هذا

  • محمد نجفی
    0

    اروپا بی خاسیتر ازان است که صمانت قوی ومحکم بدهد

  • کاربر ناشناس
    0

    با توجه به بیانات موگرینی و اشاره ایشان به دستور العمل ۸ بندی در نشست شب گذشته ۲۶/۲/۹۷ امیدهایی را زنده کرده چرا که ایشان به نوعی طرف اروپایی را متعهد به ارائه راه کارهایی برای هرچه عملیاتی شدن برجام به گونه ای که منافع اقتصادی ایران برآورده شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها