رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با خبرفوری:

آمریکا از ابتدا در توافق برجام نبود که الان بخواهد خارج شود/احمدی‎نژاد و صالحی درباره صحت و سقم مذاکرات عمان مناظره کنند

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: مقامات آمریکایی از ابتدا در توافق برجام نبود که الان بخواهد خارج شود.

آمریکا از ابتدا در توافق برجام نبود که الان بخواهد خارج شود/احمدی‎نژاد و صالحی درباره صحت و سقم مذاکرات عمان مناظره کنند

فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اینکه آیا مذاکراتی میان ایران و آمریکا در عمان در سال 91 صورت گرفت است یا خیر اظهارکرد: بنده در آن مقطع تنها در حوزه فنی سازمان انرژی اتمی مشغول به فعالیت بودم و در جریان این مذاکرات قرار ندارم.

وی خاطرنشان کرد: علی اکبر صالحی وزیرخارجه وقت در آن مقطع زمانی مسئولیت مذاکرات هسته‎ای ایران را برعهده داشت از این رو بدون شک وی بهترین گزینه برای پاسخ دادن به سوالات مربوط به مذاکرات ایران و آمریکا در عمان است.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: از منظر بنده بهتر است بین علی اکبر صالحی و محموداحمدی‎نژاد مناظره‎ای برگزار شود تا مشخص شود جریان مذاکرات عمان بین ایران و آمریکا چی بوده است.

عباسی در ادامه درباره خروج ترامپ از توافق برجام اظهار کرد: به نظر بنده آمریکا از ابتدا در توافق برجام نبود که الان بخواهد خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: بعد از امضای برجام آمریکا روی برنامه خود پیش رفت و عملا نیز تحریم‎های این کشور علیه ایران برداشته نشد و ما شاهد تحریم‎های جدید نیز بودیم.

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تصمیم کشورمان برای مذاکره با کشورهای اروپایی و آمریکا به منظور گشایش در مشکلات بانکی و رفع تحریم‎ها صورت گرفت اما در عمل هیچ‎کدام از اینها عملیاتی نشد و تنها برجام سبب شد تا اقتصاد ما شرطی شود و امنیت ارتباط اقتصادی با ایران زیر سوال برود.

عباسی با بیان اینکه در شرایط امروز کشورمان تمایلی از سوی شرکت‎های خصوصی و دولتی خارجی برای برقراری ارتباط تجاری با ایران وجود ندارد اظهار کرد: جامعه امروز ایران از لحاظ اقتصادی در رکود کامل به سر می‎برد از این رو بدون شک این روند عدم موفقیت توافق برجام را اثبات می‎کند و بر این موضوع صحه می‎گذارد که آمریکا از ابتدا در برجام نبوده است که بخواهد خارج شود.

وی درباره اینکه آیا می‌‏توان به ادامه توافق برجام با اروپاییان امیدوار بود گفت: بدون شک اگر آمریکایی‌ها کشورهای اروپایی را تحت فشار قرار دهند آنها تسلیم خواهند شد از این روبه طورحتم امیدوار بودن و اعتماد داشتن به کشورهای اروپایی بدون شک پشتوانه محکمی برای ادامه توافق برجام نخواهد بود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها