۳۷ شهید و هزاران زخمی در مرزهای غزه

در آستانه افتتاح سفارت آمریکا در اسرائیل در شهر بیت‌المقدس، تظاهرات ده‌ها هزار فلسطینی در مرز غزه به خشونت کشیده شد.

۳۷ شهید و هزاران زخمی در مرزهای غزه

اعتراض‌ها در مرز غزه با درخواست بازگشت به سرزمین‌ها پدری، از چند هفته پیش آغاز شده و امروز با افزایش چشمگیر شرکت‌کنندگان در تجمع‌های اعتراضی به اوج خود رسیده است.

به گفته مسئولان در غزه در تظاهرات امروز دو مرد ۲۱ و ۲۹ ساله با شلیک نیروهای اسرائیلی جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه شمار کشته‌های فلسطینی از آغاز اعتراضات مرز غزه در حدود یک ماه و نیم پیش تا امروز به ۴۷ نفر رسیده است.

تصاویری که از این تظاهرات منتشر شده نشان‌دهنده استفاده گسترده از گاز اشک‌آور علیه معترضان فلسطینی است. مرز باریکه غزه و اسرائیل منطقه‌ای تحت تدابیر سخت امنیتی است و واکنش ارتش اسرائیل به ناآرامی‌ها در این منطقه تندتر از مناطق دیگر است.

شهادت 25 فلسطینی و مجروح شدن 1000 نفر در شرق غزه

شبکه الجزیره از شهید شدن 25 تن، از جمله دو کودک و مجروح شدن قریب به 1000 نفر در تظاهرات اعتراضی شرق غزه خبرداد و تصریح کرد: تعداد زیادی از جوانان فلسطینی از فنس مرزی غزه عبور کردند.

باشگاه اسیر فلسطین نیز خبر داد نیروهای اشغالگر اسرائیلی از زمان تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس 3300 نفر فلسطینی را بازداشت کرده اند.

۳۷ شهید و صدها زخمی در مرزهای غزه
تعداد کشته های در روز نکبت افزایش پیدا کرد. میلیون‌ها فلسطینی‌ها همزمان با انتقال سفارت آمریکا به قدس و هفتادمین سالروز "نکبة" به سمت مرزهای غزه حرکت کردند و در مرزهای غزه تجمع کردند،‌ شهرها و روستاهای مختلف کرانه باختری نیز شاهد تظاهرات فلسطینی‌ها هستند. وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۳۷ فلسطینی و زخمی شدن صدها تن خبر می‌دهد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها