کمپانی اسپیس اکس در 2018 بیش از هر کشور دیگری راکت به فضا ارسال خواهد کرد

اسپیس اکس به تازگی پیشرفته ترین راکت فالکون 9 خود، «بلوک 5» را به فضا ارسال کرده که می تواند آینده ارسال راکت ها را با امکان ارسال مجدد 10 یا حتی 100 باره متحول کند.

کمپانی اسپیس اکس در 2018 بیش از هر کشور دیگری راکت به فضا ارسال خواهد کرد

اسپیس اکس در دقایق اولیه بامداد امروز نخستین ماهواره ارتباطی با چرخش ثابت به دور زمین متعلق به بنگلادش با نام «Bangabandhu-1» را با موفقیت به فضا ارسال کرده بود.

ماسک اعتقاد دارد که فالکون 9 در سال 2017 در تمام دنیا بیش از هر راکت دیگری به فضا ارسال شده. او اعلام کرده که اگر همه چیز به خوبی پیش برود، اسپیس اکس می تواند بیش از هر کشور دیگری در سال 2018 راکت به فضا ارسال کند.

راکت «فالکون 9 بلوک 5» بوستر راکت بسیار بزرگی است که می تواند ارسال شده، فرود آید و 10 تا 100 بار دیگر مجدداً به پرواز در آید. به این ترتیب این راکت می تواند گفته های ایلان ماسک را به واقعیت بدل کند.

راکت فالکون 9 بلوک 5 در حال حمل شدن برای پرتاب اخیر در کیپ کاناورال

ماسک همچنین از قصد اسپیس اکس برای ارسال، فرود آوردن و استفاده مجدد یک راکت در یک بازه زمانی 24 ساعته در سال 2019 خبر داده است.

اسپیس اکس تاکنون 8 پرتاب موفق را در سال 2018 انجام داده و از سال 2010 تاکنون موفق شده تعداد 56 مأموریت ارسال موفق را انجام دهد. به گفته ماسک در زمان مشابه سال پیش اسپیس اکس موفق شده بود 5 مأموریت مداری را انجام دهد و امسال قرار است این میزان 2 برابر شود.

بر خلاف بسیاری از راکت های دیگر که به واسطه طراحی شان، امکان اعمال تغییرات بسیاری در طول حیات خود ندارند، فالکون 9 اما در سال های اخیر پیشرفت های بسیاری را تجربه کرده و در این مدت بلند تر، قدرتمند تر و مستحکم تر از پیش شده است.

ماسک عقیده دارد فالکون 9 بلوک 5 قابل اعتماد ترین راکتی است که تاکنون ساخته شده و آخرین نسخه از فالکون 9 خواهد بود. او امیدوار است هر بوستر، قابلیت استفاده مجدد تا 10 بار را داشته باشد، در حالی که بازدیدهای بین ارسال ها نیز با سرعت انجام شود. به گفته او به این ترتیب می توان تا 100 بار یا بیشتر نیز از آنها استفاده کرد.

هدف نهایی ایلان ماسک این است که نهایتاً تا 100 سال پس از ارسال اولین راکت BFR، سکونت دائمی جمعیتی از انسان ها روی مریخ فراهم شود.

منبع:دیجیاتو

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها