سخنگوی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی:

زلزله 5 ریشتری سرخس تلفاتی نداشت

سخنگوی جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: زلزله 5 ریشتری سرخس هیچ‌گونه تلفاتی نداشت و ستاد مدیریت بحران این شهرستان در آماده‌باش کامل هستند.

زلزله 5 ریشتری سرخس تلفاتی نداشت

«مجتبی محمودی» با اشاره به این‌که این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین و در ساعت 20:06:42 رخ داده است، اظهار کرد: کانون اصلی زمین لرزه نزدیک روستای آبمال و چاله زرد از توابع شهرستان سرخس بوده است.

وی با بیان این‌که بلافاصله پس از وقوع حادثه سه گروه ارزیاب اولیه شامل 14 امدادگر از جمعیت هلال‌احمر سرخس به مناطق روستایی و کانون اصلی زمین لرزه اعزام شدند، افزود: طبق گزارشات رسیده از روستاها تاکنون صرفا آسیب زمین لرزه در حد ترک خودرگی و شکستگی شیشه تعدادی از منازل در روستاهای چاله زرد و نوبنیاد این شهرستان گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی با اعلام اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ گونه حادثه دیگری و تلفات و خسارت‌های جدی دیگری گزارش نشده است، اظهار کرد: تاکنون فقط یک پس لرزه با قدرت 1.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.

وی پیش‌بینی کرد: چون پس لرزه دیگری تاکنون نداشته‌ایم فشار اصلی زمین در همان زمین لرزه اولیه رخ داده و امیدواریم زمین لرزه دیگری نداشته باشیم.

محمودی گفت: با این وجود بازهم از مردم درخواست داریم شب را با هوشیاری در منازل سپری کنند و ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از خوابیدن در کنار پنجره ها، لوازم ضروری به خصوص لباس مناسب، جعبه کمک های اولیه، چراغ قوه و رادیو و... را آماده داشته باشند.

وی همچنین از اعزام گروه‌های ارزیاب به روستاهای دیگری همچون گنبد لی، شورلق و چکودر خبر داد و گفت: خوشبختانه در این روستاها نیز هیچ گونه تخریبی نداشته ایم.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی در ادامه از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران در محل دفتر فرمانداری سرخس به ریاست فرماندار این شهرستان تنها ساعات اندکی پس از زلزله خبر داد و افزود: در این جلسه مقرر شد اداره ورزش و جوانان سوله‌ها و اماکن ورزشی را آماده داشته باشند و همچنین دهیاری‌ها در آماده باش باشند تا در صورت نیاز و درزمان حادثه احتمالی بشود از مساجد و سوله‌ها به موقع استفاده کرد.

وی با بیان این‌که دیشب امدادگران سرخس در آماده‌باش بودند، یادآور شد: امدادگران شهرهای تربت‌جام و جوین برای همکاری در صورت نیاز اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع:ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها