رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان:

تعیین قیمت زولبیا و بامیه در بازار/ سقف قیمت 15000 تومان

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان گفت: سقف قیمتی هر کیلو زولبیا و بامیه 15 هزار تومان است که تولیدکنندگان این محصول با توجه به مواد اولیه به کار رفته در تهیه زولبیا و بامیه اقدام به تعیین قیمت مشخص‌شده می‌کنند.

تعیین قیمت زولبیا و بامیه در بازار/ سقف قیمت 15000 تومان

حسن شریفی امروز در رابطه باقیمت زولبیا و بامیه اظهار کرد: بر اساس تصمیماتی که اتخاذ شده است، قیمت‌گذاری انواع شیرینی، گز و زولبیا و بامیه در بازار و به وسیله عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و دیگر مثل سابق قیمت مشخصی برای این محصولات تعیین نمی‌شود.

وی در همین راستا افزود: این اقدام با هدف افزایش رقابت بین تولیدکنندگان این بخش صورت گرفته و انتظار می‌رود با این اقدامی که صورت گرفته است، کیفیت محصولات ارتقا یابد.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان گفت: از آن‌جایی که با این روش فروشندگان برای در دست گرفتن سهم بیشتری از بازار، اقدام به کاهش قیمت فروش خود می‌کنند، این امر در نهایت به ارتقای قدرت خرید منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سقف قیمتی هر کیلو زولبیا و بامیه 15 هزار تومان است که تولیدکنندگان این محصول با توجه به مواد اولیه به کار رفته در تهیه زولبیا و بامیه اقدام به تعیین قیمت زیر سقف مشخص‌شده می‌کنند.

شریفی در همین رابطه اذعان داشت: این نوع قیمت‌گذاری در نوروز امسال نیز برای محصول گز استفاده‌شده و به‌عنوان یک تجربه موفق برای دیگر اقلام شیرینی نیز به کار برده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و رکودی که بر بازار حاکم است، فروشندگان برای اینکه میزان فروش خود را افزایش دهند، اقدام به کاهش قیمت محصولات خود کرده‌اند.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان عنوان داشت: حداقل قیمت برای هر کیلو زولبیا و بامیه تعیین نشده است و بسته به کشش بازار، قیمت کف مشخص می‌شود.

وی در رابطه با رصد کیفیت محصولات توزیع شده در بازار یادآور شد: کیفیت اقلامی که در بازار به فروش می‌رسد توسط بازرسان اتحادیه، بازرسی اتاق اصناف، سازمان صنعت و معدن و بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف با واحد متخلف برخورد خواهد شد.

شریفی بیان کرد: قیمت گز و شیرینی جزء اولویت قیمت‌گذاری قرار ندارد و از این پس برای این اقلام قیمتی در نظر گرفته نمی‌شود.

وی متذکر شد: سازمان صنعت و معدن قسمت کمیسیون نظارت، که پیش از این وظیفه قیمت‌گذاری این محصولات را به عهده داشت، قیمت‌گذاری گز و شیرینی را به بازار واگذار کرده که این امر نیز با هدف بازگشت رونق به بازار و بالا بردن قدرت خرید مردم صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان در زمینه وضعیت اقتصادی این صنف توضیح داد: شرایط رکودی همچنان در بازار مربوط به صنف گز و شیرینی حاکم است و تغییرات صورت گرفته در نحوه قیمت‌گذاری این محصولات نیز به همین دلیل بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: در ایام ماه رمضان به صورت ویژه سرکشی از واحدهای فعال شهر صورت خواهد گرفت و از شهروندان نیز دعوت می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف از واحدهای صنفی، این امر را به اتحادیه و بازرسی اتاق اصناف گزارش دهند.

منبع:فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها