نوبخت مطرح کرد

جزئیات بررسی طرح انتقال آب کارون به مارون و جراحی/ احیای 13 هزار هکتار از نخیلات شادگان در راستای معیشت مردم

معاون رئیس جمهور با اشاره به بررسی طرح انتقال آب کارون به مارون و جراحی، گفت: طرحی وجود دارد که کانال آبرسانی به کانون ریزگردها را تا نهر منصوره و از آنجا به جراحی متصل کنیم تا آب به این مناطق برسد.

جزئیات بررسی طرح انتقال آب کارون به مارون و جراحی/ احیای 13 هزار هکتار از نخیلات شادگان در راستای معیشت مردم

محمدباقر نوبخت صبح امروز در بازدید از نخیلات بخش خنافره شادگان، با تأکید بر ضرورت احیای نخیلات، اظهار کرد: نخیلات از حوزه آبریز کارون و جراحی استفاده می‌کردند، اما با کاهش دبی این رودخانه‌های، بخش زیادی از نخیلات خشک شدند.

وی با اشاره به بررسی طرح انتقال آب کارون به مارون و جراحی، عنوان کرد: طرحی وجود دارد که کانال آبرسانی به کانون ریزگردها را تا نهر منصوره و از آنجا به جراحی متصل کنیم تا آب به این مناطق برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه حدود 13 هزار هکتار از نخیلات شادگان، مشکل آب دارد، افزود: احیای این نخیلات در راستای رونق اشتغال، تولید و معیشت مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پاداش احسان، جز احسان نیست، تشریح کرد: این مردم را به دلیل وفاداری، مرزداری و مقاومت‌شان در طول تاریخ به ویژه دوران دفاع مقدس همواره تکریم می‌کنیم اما وقت جبران است.

نوبخت در پایان تبیین کرد: در بودجه سال جاری معادل 15 میلیارد تومان برای مطالعه و اجرای طرح احیای نخیلات شادگان منظور شده است و با توجه به اهمیت موضوع می‌توانیم از ماده‌های 10 و 12 و از اعتبارات ویژه بهره ببریم.

منبع:فارس

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عبدالحسن عساکره
    0

    سلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها