با رای اعضای شورای شهر تهران؛

دو کاندیدای نهایی تصدی شهرداری مشخص شدند + سوابق

صبح امروز رای گیری در خصوص انتخاب دو گزینه نهایی تصدی شهرداری تهران صورت گرفت.

دو کاندیدای نهایی تصدی شهرداری مشخص شدند + سوابق

سمیع الله مکارم حسینی و محمد علی افشانی دو کاندیدای نهایی تصدی سمت شهرداری تهران شدند.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر در جلسه امروز با آرزوى سلامتی و بهبودى براى محمدعلی نجفى شهردار سابق تهران، از انجام عمل جراحى وى در روز گذشته خبر داد.

به گزارش جماران سوابق تحصیلی و کاری این دو نفر به این شرح است:

سید محمدعلی افشانی سیاستمدار اصلاح طلب و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، استاندار فارس در دولت یازدهم بود. وی در دولت دوازدهم معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است.

افشانی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می خورد.

افشانی هشتم خرداد ماه سال 1384 نشان دولتی درجه دوم سازندگی از سید محمد خاتمی دریافت کرد.

سمیع‌الله حسینی مکارم نیز در دوره مدیریت محمدباقر قالیباف بر شهرداری تهران یکی از معاونین او بود .وی دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی است.

حسینی مکارم سابقه معاونت توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران، معاون طرح و برنامه پست بانک، مدیر کلی بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش، سرپرست مدارس ایران در شبه قاره هند و رئیس آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران را نیز در کارنامه خود دارد.

پس از استعفای محمدعلی نجفی، حسینی مکارم در روز سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران به سمت سرپرستی شهرداری تهران تعیین شد. حسینی مکارم پیش از این معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها