نظر زمین تخت گرایان در مورد رابطه بین قدرت و دانش

به‌تازگی کنفرانس زمین‌تخت‌گرایان در بیرمنگام برگزار شد. این رویداد سه روزه، نخستین کنفرانس عمومی زمین‌تخت‌گرایان در انگلستان بود.

نظر زمین تخت گرایان در مورد رابطه بین قدرت و دانش

در کنفرانس زمین‌تخت‌گرایان بیرمنگام، به جز سخنرانی و نمایش اسلایدها و ویدئوها، تیم‌های زیادی از سراسر جهان در خلال کارگاه‌های مختلف به شبکه‌سازی، انجام آزمایش‌های علمی و بحث و مناظره پرداختند. جالب است که زمین‌تخت‌گرایان، تاکید زیادی روی روش‌های علمی و به‌ویژه حقایق قابل مشاهده داشتند.

در این رویداد، زمین‌تخت‌گرایان، به بحث و گفتگو و ارائه‌ی آخرین آزمایش‌ها و مدل‌های زمین تخت پرداختند. یکی از افرادی که سخنرانی می‌کرد، در اوایل صحبت‌های خود اشاره کرد، زمین‌تخت‌گرایان سعی کنند، به دنبال چندین مدرک قابل تایید باشند و به حضار توصیه کرد که همیشه به‌دنبال انجام پژوهش‌های خود باشند و بپذیرند که ممکن است اشتباه کنند. با وجودی که به نظر می‌رسد، زمین‌تخت‌گرایان به روش‌های علمی اعتقاد دارند، اما آن‌ها به دانشمندان، یعنی رابطه‌ی بین دانش و قدرت شدیدا شک دارند. رابطه‌ی بین دانش و قدرت مدت‌هاست که توسط جامعه‌شناسان مطرح شده است. در واقع با بررسی، رابطه‌ی بین علم و قدرت می‌توان فهمید، چرا زمین‌تخت‌گرایان این چنین طغیان کرده‌اند!

منبع: زومیت

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها