بزرگترین تابلوی صلح در ایران خلق می‌شود

در آستانه هفته صلیب سرخ بزرگ‌ترین تابلوی صلح و بشر دوستی جهان در موزه علی اکبر صنعتی خلق می شود.

بزرگترین تابلوی صلح در ایران خلق می‌شود

به گزارش خبر فوری و به نقل از سرنا، فرهاد علی اکبری، مدیر موزه‌های هلال‌احمر در اینباره گفت: در این کارگاه که در آن بیش از 15 هنرمند حرفه‌ای نقاش و طراح حضور دارند، نمادها و نشانه‌های صلح و بشر دوستی بر روی یک بوم 10 متری اجرا می‌شود.

علی اکبری از مشارکت مردم در اجرای این تابلو خبر داده و ادامه داد: مردمی که برای بازدید از پروسه اجرای این تابلو به موزه صنعتی می‌آیند، نیز در این اثر مشارکت دارند البته این حضور و مشارکت به معنای الزاماً کار کردن مردم نیست.

مدیر موزه‌های هلال احمر افزود: در هلال احمر تمام فعالیت‌ها داوطلبانه است بر همین مبنا نیز مشارکت مردم یک نیاز ضروری است که ما در کارهای هنری نیز به آن اهمیت می‌دهیم.

آزیتا صفوی، مدیر ورک‌شاپ صلح و دوستی اجرای این پروژه را اتفاقی مثبت دانست گفت: هنرمندان حاضر در این پروژه اساساً کسانی هستند که در بیشتر فعالیت‌های فرهنگی حضور داشته‌اند و نمونه‌های بی‌شماری نظیر کارهای زیست محیطی و فرهنگ‌سازی‌های شهری را انجام داده‌اند.

مدیر ورک‌شاپ صلح تصریح کرد: با توجه به اینکه هنرمندان حاضر در این طرح، تجربه چنین اقداماتی را پیش‌تر نیز داشته‌اند، بر همین مبنا نیز بعد از مشخص شدن ابعاد و جزئیات کار، جلسه‌ای جهت هماهنگی با آنان داشتیم که سبب شد هر هنرمندی ایده خود را در قالب طرح کلی کار کند.

حسین طادی، هنرمند حاضر در این ورک‌شاپ نیز اجرای چنین تابلویی را اتفاقی مثبت خواند و در این باره گفت: ما کشوری هستیم که طعم جنگ را چشیده‌ایم بر همین مبنا نیز کار کردن بر روی موضوع صلح و دوستی برای هنرمندان دارای انگیزه بالایی است.

این هنرمند تصریح کرد: با توجه به حضور هنرمندان طراح در این ورک‌شاپ می‌توان گفت که عنصر طراحی در این اثر بسیار پررنگ است.

به گزارش خبرفوری، در این ورک شاپ امین تیمار، امیر محمدزاده، حسین طادی، راحله قوی‌پنجه، آذین رستمی، زهرا نیکو رای، محمد فروهیده، ساناز پسندیده، زهرا دادور، چکامه فرهودی، حسین غفوری، بهنام بخشی، نرگس اهرابی فخر و محمدرضا جبیری به عنوان هنرمندان مجری طرح حضور دارند.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند تا 21 اردیبهشت‌ماه برای دیدن این اثر به موزه علی اکبر صنعتی واقع در تهران ، ضلع شمال غربی میدان امام خمینی (ره)، ابتدای خیابان فردوسی، شماره ۵۶ مراجعه کنند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها