540 میلیارد ریال برای لایروبی بنادر صیادی چابهار اختصاص یافت

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: 540 میلیارد ریال برای لایروبی 2 بندر صیادی بریس و رمین شهرستان چابهار در جنوب این استان اختصاص پیدا کرد.

540 میلیارد ریال برای لایروبی بنادر صیادی چابهار اختصاص یافت

مهرداد میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لایروبی و بهسازی بنادر صیادی چابهار و کنارک از نیازهای مهم صیادان برای تردد راحت شناورها و افزایش صید و اشتغال است.
وی افزود: عملیات ساخت دستک رسوبگیر و لایروبی این 2 بندر در مدت زمان سه سال انجام خواهد شد تا به افزایش صید و رونق اشتغال منجر شود.
وی بیان کرد: بندر صیادی رمین در 12 کیلومتری شهر چابهار در سال 1371 به بهره برداری رسیده است و هم اینک 2 هزار و 400 صیاد در آن مشغول صیادی هستند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندر صیادی بریس نیز با 391 فروند شناور صیادی اعم از لنج و قایق زمینه اشتغال چهار هزار نفر را فراهم کرده است.
میرزایی گفت: بیش از 70 درصد بندر صیادی بریس رسوب گرفته و در هنگام جزر برای قایق و لنج ها غیرقابل استفاده است و صیادان با مشکلات فراوان برای تخلیه صید و پهلوگیری مواجه هستند.
وی تصریح کرد: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان برای پیگیری مشکلات صیادان از هیچ کوششی دریغ نمی کند و همیشه حامی صیادان برای رونق تولید واشتغال است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

منبع: ایرنا

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها