امام‌ جمعه‌ موقت شیراز:استاندارد حقوق کارگر 1480 دلار در ماه است

امام‌ جمعه‌ی موقت شیراز با تاکید براین‌که حقوق کارگران باید مطابق استانداردها تعیین و پرداخت شود، یادآور شد که بر اساس استانداردهای جهانی، هر کارگر در ماه باید حدود 1480 دلار حقوق دریافت کند.

امام‌ جمعه‌ موقت شیراز:استاندارد حقوق کارگر 1480 دلار در ماه است

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه 14 اردیبهشت شیراز، با گرامی‌داشت روز کارگر، لزوم استانداردسازی حقوق کارگران در ایران را مورد تاکید قرار داد و گفت: براساس استانداردهای جهانی که سازمان ملل آن را تایید و کشورهای اروپایی همین استاندارد را اعمال کرده‌اند، حقوق هر کارگر برای یک‌ماه کار 1480 دلار است.

مرادی تصریح کرد که در یونان به‌عنوان کشوری ورشکسته به لحاظ اقتصادی هم ماهیانه 3 میلیون تومان حقوق به کارگران پرداخت می‌شود، لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان به قشر کارگر به‌عنوان گروه مولد و زحمت‌کش جامعه را یادآور شد.

امام جمعه‌ی موقت شیراز هم‌چنین با اشاره به احادیث و روایات مختلف، نگاه دین مبین اسلام و پیامبر عظیم‌شان اسلام(ص) به کارگر را بلند و ویژه دانست.

وی هم‌چنین با گرامی‌داشت روز و هفته‌ی معلم، به جایگاه والای معلم از نگاه اسلام و بزرگان دین اشاره و تاکید کرد که معلمان نیز شایسته‌ی نگاه و توجهی ویژه هستند.

امام جمعه‌ی موقت شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز امروز، به اهمیت انتظار و لزوم توجه به ویژگی‌های و شرایط انتظار پرداخت و تاکید کرد که انتظار به معنی تلاش فعالانه برای رسیدن به هدفی والا و منتظر واقعی کسی است که مهدی باور و مهدی یاور باشد.

مرادی هم‌چنین به مواضع اخیر رییس جمهور آمریکا در خصوص برجام اشاره و خاطرنشان کرد: ترامپ قصد دارد 22 اردیبهشت خروج آمریکا از برجام را اعلام کند و ایران هم 2 گزینه برای واکنش به موضع رییس جمهور آمریکا دارد؛ اول خروج کامل از ان‌پی‌تی و دوم بازگشت به دوران پیش از برجام و ادامه‌ی غنی‌سازی.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تاکید براین‌که اعتماد به آمریکا فایده‌ای نداشته و ندارد، صدور قطعنامه در صورت خروج آمریکا از برجام را نیز بدون فایده ارزیابی کرد.

مرادی هم‌چنین با بیان این‌که رییس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان برای ماندن در برجام به ترامپ التماس می‌کنند، این دو را دلسوز ایران ندانست و تاکید کرد که آنان نگران آبروریزی‌های خلف وعده آمریکا و بر هم خوردن برنامه‌ی برجام هستند.

امام‌جمعه‌ی موقت شیراز در بخشی از خطبه‌های نماز امروز، از آیت‌الله ایمانی، امام جمعه‌ی مستعفی شیراز به‌عنوان شخصیتی مقاوم، صبور و پیرو ولایت یاد و ابراز امیدواری کرد که با انتخاب فردی شایسته از سوی مقام معظم رهبری برای تصدی نمایندگی ولی فقیه در فارس، شاهد تداوم حضور گسترده و با نشاط مردم در نماز جمعه شیراز باشیم.

منبع: ایسنا

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها