بهره برداری از تونل کبیر کوه پایان امسال در ایلام

تونل کبیرکوه در استان ایلام تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از تونل کبیر کوه پایان امسال در ایلام

یونس آزادی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های آبدانان در اولویت بودجه‌ای امسال استان ایلام قرار گرفت و تونل کبیر کوه با استفاده از اعتبارات محل توازن منطقه‌ای پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان آبدانان با حضور معاونان استانداری و مدیران کل استان، تصمیمات خوبی در زمینهٔ توسعه راه‌های ارتباطی در محدوده این شهرستان اتخاذ شد بیان کرد: با توجه به اهمیت تکمیل تونل کبیر کوه، علاوه بر اعتبار موجود در پیوست بودجه 97 از محل توازن نیز اعتبار مناسبی به این پروژه تزریق می‌شود.

آزادی در زمینهٔ توسعه راه‌های ارتباطی ابراز داشت: ارتقا مشخصات 5 کیلومتر از خروجی آبدانان به سمت تقاطع هفت‌ چشمه، ارتقاء ایمنی تقاطع‌های روستاهای پشت قلعه و هفت‌چشمه، تکمیل واریانت گوراب، روکش جاده دینار کوه و تکمیل مسیر ورودی شرقی آبدانان از سه‌راهی پشت قلعه تا هزار در از مصوبات این نشست در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان آبدانان بود.

سخنگوی استانداری ایلام در زمینهٔ آب و آبفا ابراز داشت: با توجه به اهمیت احداث سد ورگر اعتبار لازم جهت انجام مطالعات این پروژه لحاظ شد.

آزادی گفت: شرکت آب و فاضلاب شهری ملزم به اقدام در زمینهٔ تکمیل مطالعات و اخذ مجوز ماده 23 شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه شهر آبدانان و برداشتن مشکلات تامین آب شرب 17 روستای حوزه شهرستان و رفع کمبود آب شرب مورموری شد.

وی در زمینهٔ گازرسانی به شهرستان آبدانان نیز بیان کرد: گازرسانی به یگان پدافند نیروی هوایی و روستاهای گنداب و انجیره تا پایان سال 97 تامین می‌شود.

آزادی گفت: 10 بند سنگی جهت کنترل و استفاده بهینه از سیلاب توسط منابع طبیعی، توسعه و ساماندهی رودخانه سراب آبدانان، بهسازی معابر شهر سراب باغ و مورموری، احداث شد پارک جنگلی انفال توسط منابع طبیعی، تعمیر و بازسازی زمین چمن شهر آبدانان و احداث زمین ورزشی چمن ورزشی چمن مصنوعی در شهرک شهید رجایی و شهرک هزارانی رهآوردهای سفر استاندار ایلام به شهرستان آبدانان است.

سخنگوی استانداری ایلام در پایان گفت: تکمیل مدرسه 6 کلاسه هزارانی و هنرستان 15 کلاسه آبدانان تا پایان سال 97 و همچنین برطرف کردن مشکل ارتباطی شهرستان آبدانان در دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها