بهره برداری از فاز اول پروژه ملی پارک علم و فناوری همدان در شهریورماه

فاز اول پروژه ملی پارک علم و فناوری همدان در شهریورماه مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بهره برداری از فاز اول پروژه ملی پارک علم و فناوری همدان در شهریورماه

حمیدرضا حاجی‌بابایی شامگاه پنجشنبه در بازدید از پروژه در حال احداث پارک علم و فناوری همدان اظهار داشت: این پروژه ملی در سال 88 مصوب و عملیات اجرایی آن در سال 89 شروع شده است اما به دلائلی پیشرفت مناسبی نداشت که با پیگیری‌های صورت گرفته در سال 96 تخصیص اعتبار صددرصدی صورت گرفت و این موضوع سرعت خوبی به پروژه بخشید.

وی تاکید کرد به دلیل اهمیت ویژه این پروژه در بهترین نقطه شهری همدان، عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت 21 هکتار متر مربع آغاز شده است که 10 هزار مترمربع از این زمین به ساختمان اختصاص دارد و 6 هزار متر مربع آن امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده همدان تصریح کرد: اعتبار سال 97 مبلغ 300 میلیون تومان پیش‌بینی شده بود که با پیگیری و هماهنگی در مجلس به 2 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافت که مشکلی برای تجهیز واحداث این پروژه وجود ندارد و تا شهریورماه 97 فاز اول این پروژه افتتاح می‌شود.

وی شرکت‌های دانش بنیان را از اصول اساسی و ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی برپایه و ستون محکم، شرکت‌های دانش بنیان، ورود نخبگان، تبدیل منابع به ارزش افزوده، در کشور بنا گذاشته شده است که با سرعت پیش می‌رود.

حاجی‌بابایی افزود: در این خصوص در سال 1387 منطقه ویژه مبتنی بر فناوری‌های برتر در کنار قطب‌های علمی و صنعتی کشور، با ورود دانشگاه‌ها به تکنولوژی‌های برتر را احیا کردیم، شهرک فناوری‌های برتر در زمینی به وسعت هزار هکتار انجام می‌شود که با پیوندی که بین دانشگاه صنعتی و دانشگاه بوعلی و دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد و ارتباط پارک علم و فناوری و شهرک فناورهای برتر، صورت گرفته است مرکز تولید علم منطقه می‌شود.

حاجی بابایی گفت: این پروژه‌ها از نظر ظرفیت تولید علم و ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و علمی با هر آنچه کار صنعتی انجام می‌شود مطابقت می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد از ظرفیت بخش خصوصی در پارک علم و فناوری برای توسعه، شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها