معرفی اپلیکیشن Kaspersky Battery Life؛ حفظ باتری، بالاترین اولویت

دیگر کاری نمانده که گوشی‌های موبایل امروزی از انجامش عاجز باشند. اما با وجود پیشرفت باورنکردنی این دیوایس‌های هوشمند، هنوز یک مشکل قدیمی در آن‌ها به قوت خود پابرجاست: مصرف زیاد باتری.

معرفی اپلیکیشن Kaspersky Battery Life؛ حفظ باتری، بالاترین اولویت

دیگر کاری نمانده که گوشی‌های موبایل امروزی از انجامش عاجز باشند. اما با وجود پیشرفت باورنکردنی این دیوایس‌های هوشمند، هنوز یک مشکل قدیمی در آن‌ها به قوت خود پابرجاست: مصرف زیاد باتری.

فقط یک ساعت بازی یا گشت و گذار در اینترنت کافیست که شارژتان به نصف برسد و دلیل این مصرف شدید باتری، عمدتا به اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌تان بر می‌گردد. بعضی اپ‌ها مثل ویز یا فیسبوک از لحاظ ساختاری مصرف شارژ بالایی دارند و فعالیت آن‌ها در پس‌زمینه می‌تواند تأثیر بزرگی روی عمر باتری‌تان داشته باشد.

اما سؤال اینجاست که چطور باید اپلیکیشن‌های پر مصرف سیستم عامل را شناسایی کنیم؟ شاید یک راه بتواند استفاده از Kaspersky Battery Life باشد؛ محصولی از شرکت امنیتی مشهور روسی که به طور اختصاصی برای شناسایی و کنترل رفتار اپ‌های پرمصرف کاربرد دارد.

oiyuhsx

نحوه کار این اپ خیلی متفاوت از Greenify نیست. با اسکن اپلیکیشن‌های نصب شده در سیستم عامل، آن‌هایی که پرمصرفند و مشغول به کار در پس‌زمینه را تشخیص می‌دهد و در صورت تمایل شما غیر فعال‌شان می‌کند تا بتوانید از هدر رفت باتری جلوگیری کرده باشید.

طبیعتا بعضی اپ‌ها با وجود اجرا در پس زمینه کاربرد زیادی ندارند، بعضی‌ها هم بالعکس، به خاطر نوتیفیکیشن‌ها برایتان مهم است که حتما در پس‌زمینه مشغول به کار باشند. Kaspersky Battery Life بزرگترین کاربردش را اینجا نشان می‌دهد.

این اپلیکیشن می‌تواند برنامه‌های مهم را از کم‌اهمیت‌ها تفکیک کند. بدین صورت که اپلیکیشن‌های مهم را در یک لیست سفید می‌گذارد تا موقع بستن اپ‌های پرمصرف در روند کاری‌شان اختلالی ایجاد نشود. بنابراین با استفاده از این خصوصیت فقط جلوی فعالیت اپ‌هایی گرفته می‌شود که بیهوده از منابع باتری موبایل‌تان تغذیه می‌کنند.

Kaspersky Battery Life البته کاربردهای دیگری هم دارد. با داشتنش می‌توانید ظرفیت دقیق باتری موبایل‌تان را بفهمید و این که با غیر فعال کردن هر اپلیکیشن چند ساعت یا چند دقیقه به عمر باتری اضافه می‌شود. تمام این اطلاعات را به جز منوی اصلی اپ می‌توانید روی ویجت مخصوص اپ در نوار ابزار اندروید هم مشاهده کنید.

Kaspersky Battery Life به جز این موارد، زمان تقریبی شارژ کامل باتری را هم به اطلاع‌تان می‌رساند و به لطف UI کاربرپسندی که دارد همه افراد، حتی آن‌هایی که تسلط زیادی به موبایل ندارند هم می‌توانند نحوه کار با آن را یاد بگیرند.

با این وجود، نکته‌ پرسش برانگیزی در مورد Kaspersky Battery Life وجود دارد: آیا این اپ که همیشه مشغول رصد کردن مصرف باتری سایر اپلیکیشن‌هاست، خودش نمی‌تواند عاملی برای افزایش مصرف باتری باشد؟ خوشبختانه پاسخ منفی است.

کسپرسکی تضمین کرده که Battery Life موقع اجرا فقط 1 درصد از انرژی باتری را به خودش اختصاص می‌دهد و کاملا از لحاظ مصرف بهینه‌سازی شده، پس قاعدتا نباید بابت این موضوع نگران باشید. هر چند با وجود این مزیت بعضی کاربران می‌گویند که نصب این اپلیکیشن تأثیر زیادی روی کاهش مصرف باتری‌ موبایل‌شان نگذاشته است.

نکته‌ای که اینجا نباید از قلم بیفتد این است که کار اصلی Kaspersky Battery Life شناسایی اپ‌های پرمصرف است که آن را بدون عیب و نقص انجام می‌دهد. حال اینکه جلوی اجرای این اپ‌ها در پس‌زمینه را بگیرید یا به طور کامل آن‌ها را پاک و با نمونه‌های مشابه جایگزین کنید، با نتایج متفاوتی روبرو خواهید شد.

منبع: دیجیاتو

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها