افزایش حقوق کارمندان تخلف است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مصوبه هیات دولت در مورد تعیین افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ را تخلف قانونی دانست.

افزایش حقوق کارمندان تخلف است

هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود ، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۳۹۷ را تعیین کرد. بر این اساس، حقوق مقامات و همطرازان مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره و رؤسای دستگاه های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان­ ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان­ ها در سال ۹۷ افزایش نمی­‌یابد. حقوق دیگر کارکنان دولت به تناسب حقوقی که سال قبل دریافت می‌کردند، به صورت پلکانی بین ۶ تا ۱۲ درصد افزایش می یابد و در هر صورت پرداختی به هیچ یک از کارکنان دولت در سال ۹۷ از مبلغ ۱۲ میلیون ریال کمتر نخواهد بود. حقوق بازنشستگان نیز در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال قبل به میزان ۱۰ درصد افزایش می یابد و هیچ یک از بازنشستگان بعد از افزایش سنواتی و همسان­ سازی حقوق، کمتر از ۱۲ میلیون ریال دریافت نخواهند کرد.

غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره مصوبه هیات وزیران در مورد تعیین افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۹۷ اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۷، سقف افزایش حقوق ۲۰ درصد و به صورت پلکانی تعیین شده است و نمی‌توان بر اساس قانون، افزایش حقوق را بین شش تا ۱۰ درصد پیش‌بینی کرد، بلکه باید بین ۲۰ تا دو درصد باشد.

وی افزود: در قانون بودجه ما می‌خواستیم افزایش حقوق کارکنانی که حقوق‌های پایینی می‌گیرند به حقوق کارکنانی که پرداختی بالا دارند نزدیک شود اما اگر این چیزی که رسانه‌ها به عنوان مصوبه هیات وزیران اعلام کردند درست باشد یعنی دولت تمایلی ندارد بین قشر پایین و بالا این عدالت را اجرا کند. با مصوبه دولت اگر حکم حقوقی من هشت میلیون تومان باشد درصد افزایش حقوقم ۴۸۰ هزار تومان خواهد بود و کسی که حقوقش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است با ۱۲ درصد افزایش حقوق، ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت که این با قانون مغایر است.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «تخلف دولت مردم را ناامید خواهد کرد»، گفت: دولت به جای کاهش هزینه‌های غیرضروری در افزایش حقوق‌ها چنین چیزی را اعمال کرده است.

تاجگردون با اشاره به تعیین سقف برای پاداش بازنشستگی کارکنان دولت، گفت: عملکردها نشان می‌دهد بسیاری از کارکنان در آستانه بازنشستگی پیش از عید خود را بازنشسته کردند و تقریبا پاداش بازنشستگی کسانی که شب عید کنار رفتند تا به قانون سال ۹۷ برنخورند، یک عدد میلیاردی وحشتناک و یک سوم منابعی است که ما برای افزایش حقوق‌ها می‌توانستیم تامین کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • جانباز
    0

    واقعا جا تاسف دارد نفت شد۷۵دلار مبالتفاوت ارز از ۳۷۰۰به ۴۲۰۰شده ۵۰۰تومان تو بوجه قرار ۲۴میلیون یارانه بگیر حذف شه هنوز دولت کسر دارد ودستش میخواه بکنه تو جیب کارمندان بدبخت ولاه بخدا تاسف باید خورد که چرا دولت مصوبه مجلس اجرا نمی کند چرا من پیشنها می کنم به کارمندان اگر دولت حاضر نشد مصوبه محلس را اجرا کند مطمن باشند با مراجعه وشکایت در دیوان عدالت اداری حتما دولت محکوم به پرداخت میشه.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اگرکلیه حقوق بگیرها اهم بازنشسته تأمین اجتماعی به اندازه یه دندانه اینپلندپنچ میلیون تو خانواده چهارنفری چشم به آین حقوق بخاطز بی اورزی شما تمام ایرانیادندون ندارن نمی تونی بروکنار

  • دکتر تیموری
    0

    در قا نون بودجه 97 حداکثر افزایش حقوق 20درصد تصویب شد حالا چیز دیگر می گویید از این کارها دست بردارید مردم را احمق فرض می کنید خجالت بکشید

  • محمدی
    0

    این تخلف می باشد وچه کسی باید پیگیر باشد واز این حق خوری اشکار جلوگیری کند

  • دلسوز
    0

    به پایگاه خبر فوری درباره ی موضوع:/افزایش حقوق کارمندان تخلف است/ جمعه 07/02/1397 --- دولت مردان ملت را به وفاداری خود متقاعد سازند --- بابا والله بالله ارزش پول ملی کشور را متناسب با پشتوانه نیرومند اقتصاد ایران از ثروتهای کلان طبیعی و داراییهای که دارد به قیمت حقیقی برگردانید و درد و رنج جانکاه و خانمان سوز سقوط قدرت خرید مردم به حضیض را با این برگشت درمان کنید ، افزایش حقوق پیشکشتان باشد. یکی به ما قشر اکثریت فلک زده ی کم در آمد بگوید آیا از این معادله آسان ترین و انسانی ترین معادله ی دیگری هست؟؟؟!!! چرا و این چه مدیریتی است که دولت مردان با پشت کردن به نیازهای حیاتی مردم ، به روی واقعیتهای امید وار کننده ی بسیار کشور که بیشتر نیازها را مرتفع می کنند چشم بسته اند و روز به روز با رها کردن افسار قیمتهای کالا و خدمات و بی توجهی به ضرورت مهار کردن این افسار گسیختگی ، به درمان درد و رنجهای روز افزون مردم بیشتر بی تفاوت می شوند؟؟؟!!! آیا دولت مردان می دانند تاوان سنگین و ظالمانه ی این بی تفاوتی را نظام و انقلاب اسلامی از حیثیت و اعتبار خود پرداخت می کنند؟؟؟!!! براستی بنفع چه کسانی و کدام طرفها است که حیثیت و اعتبار نظام و انقلاب روز به روز بیشتر رنگ ببازند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها