سیستان و بلوچستان هم مقصد کاروان راهیان نور می‌شود

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور گفت: در آینده نزدیک سیستان و بلوچستان هم در کنار هفت استان دیگر مقصدی برای کاروان راهیان نور خواهد شد.

سیستان و بلوچستان هم مقصد کاروان راهیان نور می‌شود

سردار بهمن کارگر -رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس - در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، ثبت خاطرات شهدای استان و نشر آثارشان را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم برشمرد و پیش‌بینی کرد تا سال 1404 بیش از 50 درصد از این خاطرات تنظیم و منتشر شود.

وی همچنین درباره راه‌اندازی موزه دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: این موزه آماده بهره‌برداری است ولی در برخی حوزه ها نیاز به تقویت دارد که در این سفر انجام خواهد شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: قوم بلوچ نقش مثبتی در استکبارستیزی داشته که می‌طلبد یادمان ایستادگی این قوم در برابر انگلیس استعمارگر در سیستان و بلوچستان ایجاد شود.

او افزود: روایتگری دفاع مقدس برای جوانان و نسل امروز یکی از وظایف اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که تاکنون نیز به خوبی انجام شده و باید قدرت بیشتری بگیرد .

وی اظهار کرد: هر قدر درباره دفاع مقدس کار کنیم باز هم جای کار بیشتری دارد.

کارگر تصریح کرد: دفاع مقدس مجموعه‌ای بزرگ است که همه ظرفیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. که در این میان مردم نقش بسیار بارزی دارند.

سیددانیال محبی - استاندار سیستان و بلوچستان - نیز در دیدار با رییس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور، شجاعت، ایثار و وفاداری به اسلام و میهن را از جمله بارزترین ویژگی‌های شهدا و رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ذکر کرد و افزود: امروز مسئولیت همرزمان شهدا که آن ویژگی‌ها را از نزدیک درک کرده‌اند در عرصه خدمت به کشور و اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار سنگین است .

اوگفت: آرامش و پیشرفت های امروز کشور را مدیون ایثار، جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم و همه افراد و بویژه کسانی که همرزم شهدا بوده اند، امروز وظیفه سنگین‌تری برای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های بعد از دوران جنگ تحمیلی که آن دوران را درک نکرده اند، دارند.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بیش از ۱۱ درصد مساحت کل کشور را دارا است، ادامه داد: این استان با نگاه ویژه مقام معظم رهبری و تلاش های دولت در مسیر توسعه قرار گرفته است اما با شاخص‌های استاندارد توسعه فاصله دارد که همه دستگاه‌ها و مردم باید با همان روحیه جهادی و ایثارگری دوران هشت سال دفاع مقدس برای توسعه استان تلاش کنند.

رییس بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور هم در این دیدار گفت: رییس جمهور و همه وزرا و استانداران کشور همکاری و کمک های خوبی با مجموعه بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس دارند به طوری که برنامه های بسیار خوبی در سطح کشور توسط این بنیاد اجرا شده است.

همچنین سردار بهمن کارگر افزود: احداث مراکز فرهنگی و یادمان های شهدا در کشور و همچنین افتتاح موزه های ایثار و شهادت که به وسیله رئیس جمهور به صورت همزمان در کشور افتتاح شد با همت و همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد .

منبع: ایسنا
انتهای پیام

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها