پزشکی قانونی: شناسایی جسد مومیایی کشف‌شده در شهرری امکانپذیر است / هنوز جسد به دست ما نرسیده

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: جسد مومیایی کشف شده در شهر ری هنوز به پزشکی قانونی تحویل داده نشده است اما شناسایی این جسد از نظر علمی امکانپذیر است.

پزشکی قانونی: شناسایی جسد مومیایی کشف‌شده در شهرری امکانپذیر است / هنوز جسد به دست ما نرسیده

احمد شجاعی روز چهارشنبه افزود: تا کنون این جسد مومیایی که در عملیات حفاری در شهر ری کشف شده است، به دست پزشکی قانونی نرسیده است اما اگر این جسد مومیایی به دست ما برسد بدون وقفه کار شناسایی آن را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به اینکه در حال حاضر این جسد مومیایی کجاست، ادامه داد: در جریان این امر نیستم و تا کنون با ما راجع به این موضوع صحبتی نشده است.

شجاعی درباره نحوه شناسایی این جسد مومیایی نیز گفت: شناسایی این جسد امکانپذیر است و می توان از روی استخوان اگر سالم باشد یا از روش های دیگر DNA آن را استخراج کرد که البته کار سختی است و بعد از استخراج DNA می توان آن را با نمونه وابستگان جسد تطبیق داد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی همچنین درباره تطبیق با نمونه وابستگان نیز تاکید کرد: تطبیق DNA از نظر علمی همیشه با وابستگان درجه اول مانند فرزندان آسان تر است، اما می توان از وابستگان دیگر نیز استفاد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که تا کنون چنین شناسایی در چند دهه اخیر در ایران انجام شده است یا نه، نیز گفت: چنین موردی را من به خاطر ندارم، این شناسایی هر چند سخت باشد، اما امکانپذیر است.

سوم اردیبهشت امسال (سال 97)، حسن خلیل آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: یک جسد مومیایی شده در جریان عملیات عمرانی طرح توسعه ضلع غربی آستان عبدالعظیم حسنی(ع) کشف شده است.

این جسد در جریان عملیات عمرانی و حفاری های صحن غربی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) پیدا شده است.

در مورد شایعات مطرح شده مبنی بر اینکه جسد کشف شده مربوط به پهلوی اول است نیز اعلام شده بود که این احتمال به دلیل مومیایی بودن جسد وجود دارد که موضوع از طریق دستگاه های مسئول بررسی خواهد شد.

منبع: ایرنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها