عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

امکانات برابر باید بین پیام رسان های داخلی توزیع شود/جلب اعتماد مردم کار راحتی نیست

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای ایجاد رقابت بین پیام رسان های داخلی باید امکانات برابر بین آنها ایجاد کرد.

امکانات برابر باید بین پیام رسان های داخلی توزیع شود/جلب اعتماد مردم کار راحتی نیست

سیداحسان قاضی‎زاده هاشمی عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره ضرورت حمایت از پیام‎ رسان‎های داخلی تاکید کرد: ابتدای به ساکن باید به این موضوع اشاره کنم که بنده معتقدم در چند سال اخیر نباید ما تمام وقت خود را صرفا برای تلگرام متمرکز می‎کردیم چرا که این رویه سبب شد تا تلگرام به شکل انحصاری فعالیت خود در ایران را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: زمانی که در کشورمان پیام‎رسان‎های خارجی که به صورت صوتی و تصویری مانند وایبر، ویچت و فیس‌بوک فیلتر شدند تلگرام به یک فرصت استثنایی دست پیدا کرد تا فعالیت جدی را در کشورمان ایجاد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کاش همان موقع که بستر و زمینه لازم را برای فعالیت تلگرام در کشور انجام می‌دادیم امکاناتی را هم برای پیام‎رسان‎های داخلی فراهم می‎کردیم که متاسفانه این امر صورت نگرفت.

قاضی‎زاده هاشمی با بیان اینکه هنوز هم فرصت برای گسترش فعالیت پیام‎رسان‎های داخلی در کشورمان وجود دارد گفت: بدون شک در مقطع فعلی نیز برای رشد پیام‎رسان‎هاید اخلی لازم و ضروری است که حمایت از همه پیام‎رسان‎های داخلی به صورت برابر صورت گیرد و تنها تمرکز خود را برای رد یک پیام رسان قرار ندهیم.

وی اظهارکرد: در شرایط فعلی و با وجود خلق فرصت‎های برابر بدون شک پیام‎رسانی می‎تواند اعتماد عمومی را جلب کند که قابلیت‎های بیشتری داشته باشد تا بتواند جایگاه اصلی را در فضای مجازی کسب کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اپراتورها سبب ایجاد یک انحصار برای تلگرام در کشورمان شدند گفت: امیدوارم با اتخاذ رویکردهای منطقی از سوی مسئولین و برقراری عدالت بین پیام‎رسان‎های داخلی شاهد نتایج قابل قبولی در این حیطه باشیم.

قاضی‎زاده هاشمی با اشاره به راهکار برخی از پیام‎رسان‎های داخلی در زیرساخت‎هایشان اظهار کرد: اینکه برخی از پیام رسان‎های داخلی روندی را اتخاذ کردند که طبق آن مخاطبانشان بدون استفاده از پیام رسان داخلی قادر به استفاده از امکانات لازم هستند رویکرد قابل قبولی است اما این امر نباید منحصر به یک پیام‎رسان باشد.

وی تصریح کرد: بهتر است ما فرصت دهیم تا هریک از پیام‎رسان‎های داخلی قدرت خود را به نمایش بگذارند و مردم در نتیجه مشاهده رویکرد آنها مرکز کوچ خود را انتخاب کنند.‎

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها