مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

شورای شهر تهران امروز ۷ تن را به عنوان نامزد تصدی پست شهرداری تهران از میان ۲۰ گزینه انتخاب کردند.

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران
اعضای شورای شهر تهران طی دو هفته آینده با بررسی سوابق نامزدها ، دو تن را به عنوان گزینه های نهایی انتخاب می‌کنند تا در صحن شورا پس از رأی گیری در نهایت شهردار تهران را انتخاب کنند و بر کرسی شهرداری تکیه زند، کرسی که پیش از این در اختیار محمد علی نجفی بود و به دلیل بیماری و برخی فشارها از آن دو مرتبه استعفا داد.

از میان هفت نامزد پست شهرداری تهران، برخی برای شهروندان تهرانی چهره‌ای آشنا هستند و برخی دیگر چندان چهره شناخته شده‌ای نیستند. ایسنا در نوشتاری کوتاه به بررسی سوابق هفت کاندیدای شهرداری تهران پرداخته است که در پی می آید:

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

محمدعلی افشانی

سیاستمدار اصلاح طلب، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و استاندار فارس در دولت یازدهم است. وی معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است. در سابقه افشانی معاونت استانداری استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان و سمنان نیز به چشم می‌خورد.

وی هم‌اکنون رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور است.

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

سمیع‌الله حسینی مکارم

حسینی مکارم سابقه تدریس در دانشگاه‌های علوم اقتصادی و دارایی و دانشگاه پیام نور را نیز در رزومه خود دارد و وی مدرک کارشناسی خود را در اقتصاد نظری از دانشگاه شهید بهشتی گرفته است و همچنین کارشناسی ارشد این رشته را در دانشگاه تهران گذرانده است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، ریاست شورای پژوهش و تحقیقات پست بانک ایران، رئیس شورای برنامه ریزی پست بانک ایران، ستاد هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد.

وی هم اکنون سرپرست شهرداری تهران است.

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

محمد ابراهیم انصاری لاری

محمد ابراهیم انصاری لاری استانداری سابق بوشهر ، فارس، و ریاست سازمان ثبت احوال کشور را در دولت اصلاحات در کارنامه دارد. وی قبل از انتصاب به سمت‌های سیاسی، کارمند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و مدتی نیز به عنوان معاون وزیر کشور مشغول به فعالیت بوده است.

وی هم اکنون مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش است.

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

محمود حجتی

محمود حجتی مرداد ماه سال ۱۳۹۲ به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارتخانه جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و با کسب اکثریت آرا از مجلس رای اعتماد گرفت و به عنوان وزیر جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت شد.

وی در سال ۱۳۶۴ نیز به عنوان عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی منصوب شد و در ۱۳۶۸ نیز به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان ودر سال ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۷۹ تصدی وزارت راه و ترابری را عهده دار بود.

حجتی هم اکنون وزیر جهاد کشاورزی است.

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

سید محمود حسینی

سید محمود حسینی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فیزیک از دانشگاه اصفهان است. استاندار اصفهان بود. او در سال ۱۳۷۳ به شرکت ملی گاز ایران پیوست و هم‌اکنون نیز در این شرکت مشغول بکار است.

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

حجت‌الله میرزایی

دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری، توسعه و برنامه ریزی و اقتصاد است.

وی همچنین علاوه بر عضویت هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

در کارنامه اجرایی و پژوهشی میرزایی مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها پروژه در مناطق مختلف کشور با اهداف توسعه روستایی، شهری، صنعتی و سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد.

وی هم اکنون معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورا شهرداری تهران است.

مروری بر سوابق ۷ کاندیدای شهرداری تهران

پیروز حناچی

پیروز حناچی، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران و دکترای تخصصی معماری - مرمت شهری و باز زنده سازی شهرهای تاریخی از دانشگاه تهران است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به‌قائم مقام ریاست دانشکده هنرهای زیبا، رئیس مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، عضو شورایعالی میراث فرهنگی کشور ،معاون نظام مهندسی و اجرای ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی، دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری کشور ،عضو شورای عالی ترافیک، رئیس مرکزمطالعاتی و تحقیقاتی معماری و شهرسازی وزارت مسکن و شهرسازی، معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی ایران نیز اشاره کرد.

وی هم اکنون معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران است.

منبع: ایسنا

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها